2011-05-02

Morgonstund i Sävar

Nu sitter jag här vid köksbordet i Sävar och avnjuter en tallrik med fil och banan. Det är alldeles tyst i hela huset då mamma och pappa är på jobbet och Nelle och Challe ligger och sover medan, katterna ligger ute och slöar på altanen :) Mmm...mysss precis som det ska vara och därför gäller det verkligen att njuta utav stunden då denna situation snart är ett minne blott då vi inte längre kommer ha vårat underbara hus här i Sävar :( Som ni kanske förstår är jag ledig idag och tanken var att jag och Nelle skulle åka in på stan i morse men vi var för trötta och tog oss en sovmorgon. Bebisen i magen som verkar brås på pappa Daniel och vill vara en morgonmänniska brukar prick 9.00 vakna till liv och se till att sparka upp mig ur sängen :) Hade en annars en mycket trevlig Valborg även om den spårade ut mot kvällkvisten i form av en massa onödigt tjafs. Härliga familjen Magnusson var också med att fira in sin sista Valborg i Sävar. Så snart blir det en helt ny gata med nya familjer som flyttar in på Granstigen 15 och 13 konstigt men sant!!! Nää nu blir det till att försöka väcka Nelle så vi kan göra oss redo för Sävarbussen och sen en tripp på schtaaan! Men tänkte först bjuda på några bilder :)

Barnvagnen är beställd ( och ja det blev en brun ) Spjälsängen är ihopskruvad och på plats. Här ser vi även en lite mysdress jag fyndade på HM i veckan, samt det mycket söta bäddsetet från Polkadot som jag köpte på Babyproffsen sist. Så nu är det bara en liten bebis som saknas.

Och här har vi den nya lilla sovhörnan där vår minis kommer ligga och snarka om nätterna. Som spjälsängsskydd blev denna fina molnvariant av Gunilla Axen som passade jättefint till den vita sängen.

Än så länge duger den mörka och guppiga vrån inne i magen men om 12 veckor är det dags att lämna den trygga miljön för ett nytt liv med mamma och pappa på utsidan :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...