2011-05-25

Dagens tips!

Gå in på denna länk så kan man registrera sig för ett startpaket till värde av 500:- till bebisen som innehåller det mesta som man kan behöva i apoteksväg den första tiden. KANON tyckte jag och registrerade mig direkt! Tyvärr har vi inte denna apotekskedja i Umeå men eftersom det fanns en butik i Sundsvall ist så ska mina söta svärföräldrar hämta ut boxen åt oss :) Toppen va :)

Kan även berätta att utbildningen på Förlossningen gick bara bra och var riktigt intressant. Vi var runt 80 stycken denna vända som alla sitter i samma båt och ska föda under sommaren. Förra gången då inte vi var där var det över 100st så tänk så sjukt många barn det ska bli till här under dom kommande månaderna ( och det är ju bara i Umeå ) Crazy!! Det var iaf 2 stycken barnmorskor som höll i utbildningen där vi fick se bildspel om hur det hela kan gå till väga. Sen fick vi en massa information om vad som kan vara bra att tänka på både för den som ska föda men framför allt för ens partner, vilket jag tyckte var mycket bra. Det blev sen en rundtur på nya fräscha förlossningen, BB och BB hemvård. Det var verkligen jättefina lokaler och tanken är ju att pappan ska ha möjlighet att stanna kvar och sova tillsammans med den nya familjen medan man är kvar. Detta håller jag och Daniel verkligen tummarna för men i en hektiskt babymånad som Juli kan det kanske bli svårt. Ett riktigt bra påhitt av sjukhuset var det iaf att anordna denna genomgång då man känner sig rätt vilsen och det kan vara rätt skön att man genom detta åtminstone har lite mera koll på både läget och miljön man kommer vistas i då det är dags.

1 kommentar:

Johanna sa...

Tackar för tipset, jag ska nog åka och hämta mig en box idag... "Vi föräldrar" har också så att man får lite gratisgrejer om man registrerar sig. Kanske finns det fler sidor också?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...