2011-05-08

I väntans tider

Igår lördag blev det en mycket lugn sådan. Eftersom jag inte kände mig helt hundra i både kropp och knopp och kände mig lite smått sällskapssjuk passade jag på att hinna med ett litet besök hemma hos Rebban för att småprata lite om allt mellan himmel och jord. Det hela kvittar egentligen vad vi gör då jag bara mår så himla bra i hennes närhet om hon får mig på glatt humör direkt. Sen eftersom hon exakt för 1 år sedan gick igenom allt som jag själv nu går igenom är det både fascinerande och lärorikt att sitta och lyssna då hon berättar om hur hon upplevde det hela det här med att vara gravid och sen bli mamma. Själv fattar man ju inte alls vilken fantastisk resa man är väg på och den sanningen lär nog inte hinna ikapp en förrän man verkligen fött sin bebis och landat lite i vardagen igen.


Efter lite sällskap med Rebb blev det Sävar och familjen för resten av dagen där det vankades gudomligt god grillning :) Jag fick även några härliga sms och samtal av Daniel som piggade upp :) Det blev sen en rätt tidig kväll då jag haffade syrrans lediga rum och somnade som en stock.

1 kommentar:

Rebecca Jansson sa...

Var så mysigt att spendera tid med dig i lördags!!!! Mera sånt älskade vän! pussar och kramar i masssor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...