2011-02-28

Tittut nyfiken i en strut!

I dag är den bästa dagen ever! Solen skiner och jag är nyss hemkommen från mitt livs första ultraljudsundersökning som gick bara bra då bebisen i magen visade sig vara helt frisk på alla sätt och vis. Ahhhh....lycka!!! Innan själva undersökningen har jag inte oroat mig alls att något skulle vara fel, men när jag väl låg där på britsen med en massa smörja på magen och höll i Daniels hand poppade tankarna upp. Tänk om det skulle vara något fel på barnet nu när jag äntligen ska få se det. Hur i hela friden ska man reagera då?? Så helt plötsligt blev det hela så himla verkligt. Nu skulle vi få reda på om barnet var friskt, om det var flera än en bebis där inne och om det ens skulle finnas något där med tanke på att det hela känts så himla overkligt. Sekunden senare då barnmorskan började köra med apparaten på magen och en mini bebis ploppade fram på tv-skärmen blev jag helt varm inombords av spänning.

Centrera
För det vi fick se var världens sötaste lilla krabat som låg där inne och vinkade till oss utanför med 10 små tår och fingrar. Snacka om kärlek vid första ögonkastet! Barnmorskan som för övrigt var super gick sedan igenom barnets alla delar grundligt med mig och Daniel som samtidigt med stora ögon följde minsta lilla rörelse där inne. När det sen blev dags att kolla in den nedre delen av bebisen undrade barnmorskan ifall vi ville ta reda på barnets kön, vilket vi sa att vi helst inte ville. Det blev därför en stunds blundade och vi vet fortfarande inte om krabaten där inne är en liten kille eller tjej. Men som det känns nu så tror Daniel på kille och jag tjej, men det är något vi får invänta att se vem som har rätt i slutändan då den väljer att titta ut :)

Efter denna häftiga upplevelse tog vi hissen upp en våning där vi plockade upp mamma på hennes jobb för att äta lite lunch tillsammans. Så denna förmiddag blev en mycket mysig variant med både glada besked och trevligt sällskap.

2 kommentarer:

nelle sa...

Så det var någon där inne trots allt! Mamma har redan skvallrat om allt! Skönt att höra allt allt va okej! Det här blir ju bara mer och mer spännande! Åååh, tycker den borde ta och skynda sig ut vill inte vänta längre!! :D

Natalie sa...

Ja men jag vet det var ju det haha. Och den var så galet söt där den låg och vifta och vinka. Ja mammsen brukar ju vara snabb att hinna meddela allt som händer här hemma på fronten. Det känns iaf jättespännade nu och jag vill bara att tiden ska gå fort fort så man får träffa lillis live snart. Btw har fixat skype nu så jag ringer nog dig ikväll så får vi pratas mera då. KRAAAAM!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...