2011-02-17

Houston we have a problem!


Nu är jag tillbaka i Umeå igen efter min lilla stockholmstripp till syrran. Det var ett riktigt proppat schema för att hinna med så mkt som möjligt och här kommer lite bildbevis. Tyvärr började inte resan så bra. Jag hade ju bokat flyg till Bromma vilket ligger närmast där syrran bor men efter att ha suttit på planet i ca 40 min och det blev dags för landning sa piloten plötsligt att bromsarna inte funkar som dom skulle och att vi blev därför tvungna att göra en nödlandning på Arlanda ist där banan är längre. Inte nog med det hade jag fått världens äckligaste macka på planet så humöret var inte på topp. Och jag som annars alltid älskar att flyga. Ingen fara skulle det vara iaf och väl nere på marken fick min och syrrans dagsschema styras om med tanke på försening och så.

Här ser vi skräpplanet utan bromsar efter vi hade landat på Arlanda.

Det blev därefter att ta första bästa Arlanda Express in till t-centralen där syrran skulle möta upp mig.

Tanken var annars att ta en taxi direkt hem till hennes hus ute i Enskede/Stureby. Fönstret längst upp på kortsidan hör till Nelles och hennes rumskompis Sara

Här ser vi även syrrans tunnelbanestation som hon pendlar med varje dag för att ta sig till jobbet i Kista köpcentrum. För henne tar det ca 1 timme vilket känns galet länge med tanke på att det för min del bara tar ca 5 min. Dessa långa pendelavstånd är ett stort minus med Stockholm.

Där dricker man även Arla mjölk ist för Norrmejerier, vilket också är minus.

Ett mkt stort plus är att ha en underbar syster som jobbar på leksaksaffär och som överraskar med roliga presenter

Sen är det kul att få se hur hon trivs och hur hon lever sitt liv i Stockholm

Självklart hann vi med en del shopping och denna klänning från HM bara skrek NATALIIIEEE men det var ju ingen idé att inhandla den då en stor mage ska få plats där under också.

På tisdagskvällen drog vi till Böfen för att svulla middag och jaaa det var galet gott och jag hade sen en sjuk mättnadskänsla som höll i sig till dagen efter.

I onsdag drog vi av ett besök på Tekniska museet där NASA nu har utställning med A human Adventure! Och smånördar som vi är var vi självklart tvungna att åka dit för att kolla in månbilen, månlandaren, Apollo 13 och lära oss lite mera om rymden. Det blev ett mkt lärorikt och häftigt besök då det är svårt att fatta att dessa plåtbrukar faktiskt färdats både fram och tillbaka till månen mm.

Här ser vi controllrummet på rymdfärjan Atlantis och där fanns det galet många knappar att blippa på.

Dag 2 blev det även lite små shopping där vi besökte en gammal kärlek nämligen TOPSHOP

Och tiden går ju alltid alldeles för fort då man har trevligt så det sa bara swichhh innan det var dags att packa väskan för att åka hem igen. Ska visa lite senare vad det var jag lyckades shoppa men tröjan ni ser här på syrran var iaf ett utav kapen. Sen fick jag kanske världens bästa present så den eller dom ska oxå upp här på bloggen inom kort.
Men tills dess vill jag bara tacka Nelle för dom trevliga dagarna tillsammans och hoppas vi ses snart igen då det känns lite drygt att ha henne så långt borta :(

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...