2011-02-04

För 1 år sedan

Den 2 feb förra året drog jag och Daniel iväg på 3 veckors efterlängtad solsemester till Thailand. Ahhhhh.... vilken underbar resa det blev då vi inte gjorde annat än att bara njuta utav sol, bad, värme och varandras sällskap. Så här 1 år senare då man sitter här hemma i soffan medan kyla och mörker tränger sig på utanför får en att sakna denna tid i massor. Här kommer därför lite exotiska bilder på allt det härliga vi var med om men som man saknar dagar som dessa.

Att mumsa på en nygrillad majskolv i kvällshettan i Ao Nang samt att...

få kyssas i solnedgången nere vid stranden vid trappan i Ao Nang

Jag saknar även att se min hunk till man ligga på en vit sandstrand med ett alldeles turkosblått hav som vågar intill.

Jag saknar våran beach i Kao Lak där man kunde gå långa härliga strandpromenader...

samt leka ringleken vilket blev poppis på kvällskvisten

Ahhhh.... jag saknar roomservice!!!

och vår fantastiska balkongutsikt i Tri Trang

Jag saknar även min fina stora sjöstjärna i Ao Nang som jag hittade ( undrar vad den har för sig idag mån tro... kanske den saknar mig med)

Sen saknar jag den där galet härliga sanden på Simlin Island där Daniel bakade sandbullar till mig

Jag saknar att bada på Poda Island där vi försökte gå varvet runt men upptäckte istället världens härligaste lilla privat sandplätt där vi istället spenderade flera timmar i vattnet.

Jag saknar varm sand att stoppa fötterna i

Jag saknar lata dagar i poolen.

och Daniel en kall Chang i solen

Jag saknar att vara brun

och att äta romantiska middagar vi havet

Sen saknar jag Thailands fantastiska mat

och leta snäckor och småkryp på stranden

En annan grej jag lyckades slarva bort sista dagen var mitt bästa köp... så jag saknar fortfarande min fina fina hatt och alla goda efterrätter

Jag saknar att stå på flygplatsen utvilad, solbränd och fräsch redo och återvända till alla nära och kära hemma i Sverige. Sen längtar jag som attan till nästa tripp vi gör vart den nu bär iväg mån tro :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

fina bilder! :)

Natalie sa...

Tack tack :) Ja det var en underbar resa så det är fantastiskt att ha bilder kvar att blicka tillbaka på då reselusten smyger sig på.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...