2011-08-31

Full rulle!

Ja det är verkligen gasen i botten med en liten Harry i familjen. Som jag berättade om tidigare så har han lite småjobbigt med magen och det gör att han har bättre och sämre dar beroende på hur lilla magen mår. Vi har prövat Miniformdroppar men tyvärr verkar det bara bli sämre så dom la vi ner. För tillfället prövar vi istället Semperdroppar som ska vara lite starkare och som än så länge verkar ge lite resultat åt det bättre. Jag har även införskaffat mig en vetekudde att lägga på magen då han sover vilket han verkar uppskatta då hans annars hopkrupna lilla kropp slappnar av och han sover längre. Man tycker verkligen så synd om honom då han får det som värst och bara grinar och grinar medan man hör hur magen lever om och fis på fis levereras. För är det något Harry kan så är det att rapa och prutta, vilket i detta fall är mycket bra då alla gaser och luftbubblor måste ut för att lätta på trycket. Men jag kan inte förstå hur en sån liten rumpa kan skapa såna illaluktande varianter faktiskt :) Annars får vi verkligen hoppas att det går åt rätt håll med alla kurer. Dom där semperdropparna sägs ska ge sitt rätta resultat efter 12-14 dagar så blir det inte bättre fram tills dess blir det för min del att pröva utesluta mjölkprodukter. En annan sak som Harrygrabben min verkar gilla och som också lindrar det onda är varma bad vilket vi försöker göra varje dag där även jag passar på att ta mig ett dopp lite då och då. För är det något man har märkt av sen man blev mamma är det vilken lyx det kan vara att hinna duscha och lukta fräscht. För att med lite spya eller bröstmjölk på tröjan eller i håret som man får på sig dagligen då man har en liten bebis att ta hand om 24 timmar om dygnet prioriteras inte direkt på topplistan då det finns hundra andra saker att hinnas med. Detta gäller även bloggandet vilket ni garanterat märkt av redan. Men som sagt jag ska absolut försöka gör mitt bästa att hinna med även detta så ni alla får en update på hur mitt liv rullar på. Men det är väl så som alla säger att den första tiden med en liten knodd i familjen blir det som om man lever i en bubbla och har fullt upp med den lilla.

Mammas badpojke :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta kanske kan vara något för lille Harry?


http://youtu.be/JGDsh2mRixU
http://youtu.be/7cECXRKi96E
http://youtu.be/A1kQ-7gREcM


Du kanske redan kollat upp youtube, men jag tipsar ändå =)
Hoppas han blir bättre i sin lilla mage!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...