2011-08-31

Stugsista!

I torsdags tog Daniel sitt pick och pack och drog till Hemavan med jobbet för en Kick-off över helgen. Jag och Harrygrabben blev därför ensam lämnad hemma och vi sov våran första natt utan våran fina pappa i närheten. Men istället för att bara spendera hela helgen ensam här i stan följde vi med ligan som skulle till sommarstugan. Det var ett litet äventyr att bila 25 mil med Harry då man aldrig vet då han vill äta, sova, bajsa eller bara skrika. Men som tur var gick resan bra och väl framme fick vi en fantastisk eftermiddag med fin kvällssol med värme i luften. Tyvärr kunde vi dock konstantera att med alla gula löv och växande svampar lite här och där är sommaren nu över. Fast efter en fantastisk sommar med grymt bra väder välkomnar jag den nya årstiden mer än någonsin. Väl framme i stugan blev det kräftskiva, loppisrundor, stadsbesök och det viktigaste dvs att Harry fick träffa sin gammelfarfar. Farfar som är så himla barnkär sken upp som en sol då han fick syn på honom och började sen gråta av lycka. För min del känns det underbart att jag nu har både kort och minnen ifrån deras lilla besök som jag i framtiden kan visa och berätta om för Harry. Både farmor och farfar är och har alltid varit en sån viktigt del av mitt liv så därför känns det extra roligt att dom fått träffa sitt barnbarns barn. En annan mysig händelse var att Daniel dök upp under lördagen och joinade kräftskivan och gjorde vår lilla familj komplett igen. Så det blev helt enkelt en riktigt lyckad helg och kul att vi hann med att hälsa på i stugan en sista svänga den här sommaren.












Premiärrullade vagnspår utanför nystugan där jag och Harry fick bo under våran lilla helgvistelse

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...