2011-07-05

Listan kan göras lång...

Förutom sävarflytt har jag och Daniel försökt styra upp med dom sista detaljerna innan vår minis flyttar in hos oss :) Igår var jag även hos barnmorskan igen som hade glada nyheter vilket var att förutom att bebisen ligger neråt så har den även fixerat sig nu. Detta betyder att den nu bara ligger där och väntar på att bli mogen nog att våga ta det sista steget och vilja komma ut. Enligt kurvan hade jag halkat efter lite men det var bara normalt och sen hade jag bra blodvärde ( det bästa hittills ) Swishhh swishhh!! :) Vi gick sedan igenom och summerade ihop hur jag tyckte att min graviditet hade varit och hur jag ser på nästa moment dvs förlossningen. Efter mötet med barnmorskan drog jag av ett besök hos Rebban som fick spana in den växande kulan och jag hennes växande och otroligt söta lilla Leia. Vi fick även låna deras bilbarnstol och en babybjörn bärsele som vi uppskattar så sjukt mkt för. Tusen tack!!!

Enligt svampbob den större varianten som vi fick i present av Nelle när hon kom hem sist så verkade bilstolen vara i tipp topp då han verkligen såg ut att trivas i den.

Och här ser vi söta söta Leia med sin lika söta mamma. Tänk snart blir Leia 1 år och vem vet kanske hon får en kompis i present i form av att vår bebis om den väljer att titta ut den 25/7

Jag och Daniel var även iväg och inhandlade startpaket av nappar, blöjor, oljor, ersättning mm... Det är verkligen en hel djungel det där och jag och Daniel såg garanterat ut som två stora frågetecken då vi stod där vid bebishyllorna och läste noggrant på varje produkt och klämde på olika blöjpaket länge länge innan vi lyckades välja vad vi skulle plocka i vagnen.

Här ser ni det mesta av det som inhandlades. Men är det något vi önskar oss är det massvis med tips och råd på bra och prisvärda babyprodukter som ni känner till. Så peppra gärna bloggen med kommentarer och tips angående detta. Sen när ni även håller på får ni också gärna tipsa om bra listor på vad man ska packa med sig i sin BB-väska. Tack för hjälpen gott folk ni förstår inte hur mycket sånt uppskattas.

3 kommentarer:

Ida sa...

Ja nu e d nära! :) Ang vad man ska köpa så finns d ju sjukt mycke o man vill ha allt!!o lite till ;) men ett råd är att vänta o köp inte så mycke salvor m.m för man får 2 paket på BB me minisar ,pampers o libero. D e ju så olika på vad man tycker funkar bäst så d kan vara bra att prova o använda upp d man får o känna efter om man vill prova nåt annat märke. våtservetter tycker jag är ganska lika,blöjor har jag/vi gillat pampers bäst.Dom är mjukast.libero är lite hårdare,kan va bra på natten då dom sitter uppe bättre. Huggies är åxå bra :)
Bunkra upp me godis till BB,du behöver energi! Nåt att läsa,man vet aldrig hur lång tid det tar. Shampoo,balsam o duschcreme,d fanns inte när ja va där. sköna kläder!Hårband och hårnålar,skönt att få bort håret!Sandaler,vi gick runt en del på förlossningen, jag me den vita rocken ;)bra me sköna skor. Du har säkert packat d mesta men nåt kanske jag kan tipsa om.
Daniel kan oxå behöva ha me ombyte,annars e d ju snabbt att åka hem tväris, hoppas att ni får ett eget rum o att han får sova över.
Längtar tills vi får träffa lilla minis :)

Många Kramar!

Rebecca Jansson sa...

Mössa till lillbebbens huvud är viktigt, mysig mjuk filt och några ombyteskläder. Sen får du världens bästa bb paket från pampers och libero med blöjor och dylikt på BB. Jag var beroende av fotlotion och nässpray ;) men det är ju väldigt individuellt. Mysig cd med musik då man har egen cd spelare på rummet. Kanske kortspel m.m. Lunch lådor till Daniel är bra så han inte behöver springa ner till cafeterian. En massa kärlek och en ännnu mera kärlek kommer göra eran vistelse på bb så mycket lättare. All kärlek till er. Tänker på er varja dag. pusshttp://www.blogger.com/img/blank.gif

Natalie sa...

Men tack på er båda två ni underbara Ida och Rebban. Alla era tips är guld värt ska ni veta. Själv är jag ju en vilsen blivande "mamma" medan ni är proffs i detta läge så ni anar inte hur mycket jag suger åt mig er av era husmorsknep :) Är i stugan nu oh fick panik slänga ihop en BB- väska som jag tog med mig hit utifall att bebisen blev sugen att titta ut. Tyvärr ser det ut som om Daniel inte kommer få stanna kvar på BB med oss två :( Fick besked av barnmorskan sist ang detta, vilket känns himla tråkigt. Men men med lite tur så kanske bebsien väljer en dag då det inte är så mkt annat folk som ska föda. Bara att vänta och se helt enkelt samt hoppas på det bästa. Men som sagt tusen tack för era tips och det lär garanterat bli mera frågor inom kort om diverse bebisfrågor vill jag lova :) Stor kraaaaam på er!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...