2011-01-24

Omprogrammering pågår!

Så där ja nu kan man ju äntligen blogga öppet om graviditeten sen jag kom ut ur garderoben sen sist! Och ventilering kommer att behövas då jag egentligen inte gillar barn ( kan beror på mina 3 högljuda syskon haha ) så blir detta en STOR omställning för min del då jag faktiskt måste börja att försöka tycka om dessa små varelser. För när andra människor ler av lycka så fort man ens nämner blöjor, barnvagnar, babymat mm.. så tänker jag babyskrik, bajs, sömnlösa nätter och oordning. Jag vet jag är hemsk!!! Som tur var har jag ca 6 månader på mig att ändra denna uppfattning en anings aning. Det ska därför bli spännande att se om jag kanske automatiskt mjuknar på denna front och kanske blir värsta helylllemorsan som kommer prata diarré och svullna bröstvårtor vid middagsbordet som om detta skulle vara helt normalt. Som tur var kan jag en hel del om hur man busar, bygger lego och spelar tv-spel så förhoppningsvis kommer jag inte vara helt saltat som mamma enligt ungen själv iaf. Men som sagt det hela återstår att se och detta är bara början på vad som komma skall.


Här ser ni mitt gravtestet som jag tog i slutet av November. Jag tog det själv utan att säga något till Daniel. Sen satt jag där på toan i ca 10 min och bara stirrade på resultatet för att verkligen försöka känna efter och låta det hela sjunka in. Senare på kvällen när jag och Daniel låg i sängen för att sova så sa jag lite försiktigt -Du det har hänt en del grejer idag. Jaha vadå... undrade Daniel meddetsamma där jag med en glad fast mkt darrig röst svarade -Jaaaa du ska bla bli pappa!! Mer behövdes som inte sägas innan Daniel sken upp som världens gladaste sol och kramade om mig hårt.

3 kommentarer:

Ida sa...

Haha! Ja det där med prat om bajs o amning blir faktiskt helt naturligt,som du märkt ;)

Du kommer att bli en Kanon Mamma! Man får vara nervös för det är ju en stor omställning och alla är nog det oxå!
När ni får eran bebis kommer det att vara så naturligt att hålla den och man vågar knappt lämna bort till nån sjuksköterska för man är så rädd om h¤n :)

Stort Grattis än en gång till er! Ska bli sååå roligt att följa din graviditet,både live och på nätet ;)
Stora Kramar till dig,hoppas du får må bättre snart!

Ida sa...

Glömde skriva att jag satt precis som dig i ca 10 min o bara stirrade på testet...Haha!
Jaha...vad händer nu,e d sant m.m

Lite skakis blev man allt!

Natalie sa...

Åhh det är så kul då man får sä här fina och långa inlägg tillbaka :) Ja det är tur jag har dig att vända mig till då det kommer krisa och man fattar nada vad man ska göra för att ungen skriker.

Men jag kan förstå att det säkert blir hur naturligt som helst efter ett tag. För jag menar både du och Jhonny känns ju redan som värsta elit föräldrarna som har stenkoll på läget :) Det är verkligen så kul att ni blivet föräldrar och i samband med det fick världens sötaste lilla son.

Många många kramar till er alla 3 så får vi försöka ses inom kort så man hinner med att se hur Noel växer nu när allt går så snabbt. Ha en toppen helg så hörs vi!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...