2011-01-22

Im dropping the BOMB!

OK... allesammans här kommer årets nyhet ( ifall ni inte redan visste om det dvs) Men jag är gravid!!! Taadaa!!

Ja det är sant jag ska bli mamma och hur ska det här gå mån tro?? Just nu är jag i vecka 14 vilket betyder att en tredjedel av graviditeten redan är förbi vilket är helt galet. Jag har under ca 2 månader tillbaka mått riktigt dåligt med illamående och yrsel vilket sett till att jag varken haft ork att stå på benen, vara vaken eller jobba. Att känna sig galet bakis 24 timmar om dygnet har verkligen satt sig på orken och sängen har pga detta varit min bästa bästa vän.

I nu läget börjar jag må lite bättre och kan tex sitta här och blogga vilket ett tag var helt omöjligt. Men det känns fortfarande helt overkligt att jag faktiskt har en liten bebis i magen. Hahaha ja det är ju så sjukt. Jag har redan hunnit med första besöket hos barnmorskan som gick helt ok och ska dit nu i veckan igen för uppföljning.

Men när vi satt där hos barnmorskan sist så frågade hon mig och Daniel uppspelt -Ja men hur känns det nu då att ni faktiskt ska bli föräldrar?? Jag och Daniel tittade på varandra i samma veva och såg ut som två stora frågetecken där vi för första gången verkligen insåg Men jösses vi ska bli föräldrar!! Men jag är så överlycklig att det är just Daniel som ska bli pappa till mitt barn för han kommer bli den bästa någonsin. Vi är båda jätteglada över denna fantastiska händelse och i slutet av Juli kommer vi äntligen få veta vad det är för liten krabat som vi sedan i resten av våra liv kommer ansvara för och älska över allt annat!

To be continued...

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag är så otroligt glad för din skull! Jag har nog inte ens sagt det, men stort grattis! :D Ser fram emot att få följa vägen genom graviditeten både på bloggen och på Kii :) Stora lycko önskningar ifrån mig! Kram!

Natalie sa...

Men tack söta du! Ja det ska verkligen bli spännande att se hur det hela tar sig ann. Tur är väl det att jag har ett riktigt proffs i dig om det skulle dyka upp funderingar vilket det lär göra i massvis haha. Många kramar på dig och ha nu en toppen helg så ses vi till veckan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...