2010-09-20

Jag håller fulltsändigt med dig Benjamin!

Men jaaaa vilken härlig helg jag haft!
Den började iofs med en ensam fredag hemma i tv-soffan då Daniel fortfarande var kvar i Amsterdam med jobbet buuuhuuu :( Men tur var nog det att jag fick mig en lugn stund då lördagen blev raka motsatsen. För då var det verkligen full rulle från första stund då jag började dagen med att jobba en sväng för att senare dra raka spåret hem tillsammans med Genet my wingman. Väl hemma styrde vi upp tacobuffé, välkomstdrinkar och festade till oss lite med nya partykläder och en uppfräschning av make. Puhaaa... vi hann inte mer än andas ut så ringde dörrklockan där Lisa blev den första att trilla in hemma hos mig lika go och gla som alltid!


Ni som missat vad jag pratar om så hade jag bjudit in till jobbfest för att få möjligheten att lära känna varandra lite bättre. Totalt var vi ca 10 pers och jag är så himla tacksam och glad att alla ville komma :) Kvällen var verkligen jättetrevlig och alla känns som ett riktigt härligt gäng glada laxar att umgås med :) Det var även riktigt kul att Frida lyckades haffa barnvakt kvällen till ära då hon tillsammans med resten av ligan körde dansmaraton på Rex långt in på småtimmarna hehe :) Men den kvinnan är ju helt galet fantastisk då hon på något magiskt sätt lyckas agera världens bästa småbarnsmamma och ha en superkarriär på samma gång. Det är riktigt mäktigt att se och väldigt få förunnat som klarar av att hantera en sån kombination så himla bra.


Så nu så här efter måste jag faktiskt erkänna att kvällen blev en succé och något vi MÅSTE gör om. Och hela tanken med kvällen var ju att lära känna alla bättre vilket jag tycker att jag lyckades med riktigt bra. Här kommer därför lite nya egenskaper hos mina arbetskollegor som jag snappade upp under kvällens gång.
Genet: Kan sitta utomhus i höstkyla i flera timmar utan att bli förkyld dagen efter
Lisa: Att man faktiskt får och kan vara vardags vegetarian
Frida: Is Superwomen in Kii outfit disguise
William: Ska man inte bjuda på jordnötter
Julia: Gick i samma klass som lillebrorsan
Jossan: Har samma bakisproblem som mig dvs kan inte dricka vanligt vatten dagen efter.
Fredrik: Föddes på 1990-talet
Anna: Blivande Sundsvallsbo
Marina: The Dancehallqueen nr 1

Så tusen tack alla för den underbart trevliga kvällen! Det enda tragiska var dock att den bästa kameran fanns i Amsterdam medan min andra variant strejkade och att det därav blev alldeles för få kort tagna :( Sen hoppas jag såklart att även mina arbetskollegor fick reda på lite nytt positivt smått och gott om mig och jag inte skrämde bort dom haha :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...