2010-08-02

Första - Andra -Tredje

En mysig och riktigt rolig sak att spendera sin tid med på sommartimmarna är att dra på loppis för att fynda saker och kolla på allt annat skrot som säljs. Mitt bästa bästa fynd var en keramik uggla som jag ropade hem på aktion i Helgum. Efter att ha väntat i ca 3 timmar på att just min uggla skulle få sig ett nytt hem blev jag sjukt nervös då jag visste att det var nu det gällde att vara iskall och visa resten av besökarna vart skåpet skulle stå så. Att jag hade stor anledning att vara nervös berodde nog mycket på att brorsan hade precis vunnit en auktionsfight som gick rätt högt upp i prisnivån bara minuten innan. Och rätt som det var hörde jag auktionsutroparen säga -Här har vi nästa objekt vilket är en mycket charmig keramik uggla, så får jag en tia.

Med en stor adrenalinkick och några bud senare fick jag min uggla för 60 spänn. Yesssss!!! Gissa om jag var nöjd och det var nog ugglan med hehe. Senare på kvällen hemma i stugan hade Daniel och jag dop för vår nya familjemedlem som fick namnet Toka och som nu bor i vår lägenhet inne i storstan :) Jag har efter detta fynd googlat lite på stämpeln under Toka och fått fram att den skapades av en vis Lars Bergsten. Det visade sig också att Toka var den största varianten av uggla man kunde få tag på vilket gör honom till Stor Toka haha. Men visst är det konstigt vad en tripp till auktionen kan föra med sig för nöjen, och verkligen något alla borde pröva på.


Äntligen!! En alldeles egen fyndad sockerbolagets låda som jag så länge varit på jakt efter och som jag hittade i ett gammalt folkets hus i Väja för en hunka.

En kartong full med superfinna muggar som jag fick av Farmor, Farfar, Mamma och Pappa som dom hade lyckats fynda på en loppis. Jag har sen några år tillbaka samlat på denna fina porslinsserie som varit rätt svår att få tag på, så detta kap blev till en riktigt härlig suprice för min del

Vår fina Toka som nu bor på en hylla ovanför sängen där den kan sitta och glo och samtidigt se så sjukt söt ut

Ännu ett kanonfynd som jag shoppade loss för 20-lappen på en loppis i Viksjö skola och som garanterat kommer få följa med mig på diverse stadsturer i höst vill jag lova

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...