2009-09-01

The 1st of September


Idag rullar vi in i min favoritmånad dvs September!! Hmmm????...varför undrar ni, men jag tror det beror på att man sen liten alltid insåg att snart snart skulle man få fylla år och få paket vilket gjorde hela månaden väldigt spännande och något som inte gått att tvätta bort med åren :) Den sista helgen i augusti blev en MYCKET lugn helg då jag 1.jobbade och 2. kände mig förkyld och seg. Blev tom lämnad ensam hela helgen lång då Daniel tog sitt pick och pack o åkte hem till sundsvall får att gratta sin kära mor och sen själv bli grattad själv. Så denna vända fick han faktiskt dispans att lämna sin förkylda flickvän i sticket. Trots att helgen var rent utsagt Borrrrring!! blev det iaf lite festligheter då jag åkte ut till Sävar för att umgås med min älskade Maffia dvs min familj och gratta pappsen på sin B-day :) Måste vara jobbigt att fylla 100 haha :) Nää min pappa är hetingen själv och har hur många år till på nacken som helst innan han kommer kännas gammal i mina och andras ögon :) Så puss på dig pappsen du är den bästa!!! En annan bra sak med födelsedagar är att man får tårta i 99% av fallen och denna gång blev det mumsig marsipantårta made by mamma, mmmmmumsigt det var. Detta är dock något jag bara kommer tycka i någon månad till då vi rullar in i oktober och den klassiska Tårtmånaden startar. Typ alla i familjen och resten man känner fyller år då, så i slutet av oktober är man så less på tårta att det finns inte, vilket är sjukt att tänka haha!! Men bara så ni vet är det gräddtårta med jordisar som jag vill ha på min dag för det är min favo, så lägg detta på minnet för alla er som vill plocka extrapoäng och guldstjärnor :)

Eller förresten skit i tårtan kom på att jag vill ha denna istället :)



Idag var jag även tillbaka på jobbet efter en dag i sängen med feber, bläää :( Eller jobb och jobb jag och Fredrik raggade kunder på universitetet vilket gick himla smidigt och var riktigt trevligt :) Lyckades tom att matcha varandra med dagens outfits utan att veta vad den andre hade tagit på sig, de ni :) Så för alla er som missade två rödklädda hetingar med glimten i ögat, sorry sorry men ni borde ha planerat er dag bättre!!!
Är helt galet hur hur många människor det är som rör sig där uppe på universitetet som man inte har någon aning om vilka dom är?? Är sjukt kul att bara observera folk o se vilken stil dom har och i vilket typ av umgänge dom rör sig i. En hipp trend som jag la märke till är att killar verkar digga se ut som Talented Mr Ripley, ni vet stort vattenkammat hår med glasögon och stilrena kläder. Den filmen hade jag nästan glömt bort men den är riktigt bra och det var nog tack vara den jag första gången fick upp ögonen för hetingen Jude Law som jag sen snabbt förälskade mig i. Tyvärr blev romansen inte så långvarig då man några år senare kunde läsa att han varit otrogen mot sin sjukt snygga fru Sadie Frost. Så ush ush och sen trillade han bort från listan. Men för att återgå till ämnet så ska jag även imorn besöka universitetet och göra ett sista raggrace mellan kl 10-14 Så please, please alla ni jag känner och självklart alla er jag inte känner men som vill ha ett schysst erbjudande är det bara att dyka förbi och plocka sig en flyers, och det är med basta!! Jag och min kära soulmate Mullvaden som jag träffade för exakt 1 år sedan på den undebara Pragresan. Åhhh önskar önskar att man kommer åka tillbaka dit en vacker dag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...