2009-09-28

Stjärnor på is!

kl 05.30 ringde min väckarklocka i morse, då det var dags att pallra sig upp ur mysvärmen och iväg till körskolan för att dra iväg på halkbanan :) Det var jag och 2 st grabbar där ena var värsta epakillen som mekat med motorer sen han ploppade ut, typ! och sen en annan sportkille som även han verkade ha råkoll på läget! Båda grabbarna som var 18 år gamla hann inte mer än att säga hej, innan dom slängde ur sig frågan:
Öh du tjejen, vilken skola går du på då??
Vadå skola...menar du körskola lr??
Nää, vilket gymnasium går du på??
Jaha, nää jag jobbar.
Coolt, gick du ut förra året då lr??
Nää jag gick ut för 8 år sedan!

Och med den frasen såg grabbarna ut som två fågelholkar i fejjan och jag blev gammal, äldre, äldst och visade dom vart skåpet skulle stå!
Annars var det en riktigt skön snubbe som höll i utbildningen som tydligen tyckte om att jävlas lite med folk, så självklart fick jag den stora äran att åka katapultstolen då ingen ville. Precis det rebban varnat mig för att försöka slippa med alla medel, but no no!!! Så nu är vi stolsvänner rebbi o jag ;) Hur som haver var halkbanan riktigt rolig, men blev lite smått besviken på att det inte fanns någon stor fotbollsplan med is att ratta omrking på, så som man gör då man kör radiobilar. Tycker absolut att dom ska lägga till en sån övning på schemat :)
Nää nu ska jag dra av ett ordentligt städröj inför morgondagen då jag får finbesök då det står tårta på menyn ;) För idag är jag ju pjurung men efter imorn är det kört då jag övergår in i den äldre generationen.
27+ fredags Rex here I come.
Yesssss......
NOOOOOOO!!!


Här är jag 18 år gammal dvs i den åldern som jag borde ha tagit körkortet. Men vad ska jag säga...man vill väl inte vara som alla andra ;)

Just ja, vi fick ju även se några informationsfilmer ute vid halkbanan som kan vara nyttiga att lägga på minnet. Tänkte därför dela med mig utav infot då kanske ni behöver en uppdatering på området oxå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanon att du har gjort halbanan! :) Hoppas du får en härlig födelsedag imorgon! Kram/Kicki

Natalie sa...

Yes, känns riktigt skönt att ha det avklarat och är ett steg närmare körkortet :) Tack för gratulationen och hoppas det inte dröjer allt för länge tills vi ses. Kramkram på dig bruttan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...