2011-06-13

Bilskrälle!!!!!

Som jag berättade tidigare så var Daniel iväg under lördagen för att hjälpa Tony att flytta ut från sin gamla lägenhet på å-hem till att dumpa grejerna i Sundsvall för att att senare bli stockholmsbo. Flytt och resan ner hade gått över förväntan då allt gått så himla snabbt och smidigt. På väg hem igen ringde Daniel en bit utanför Ö-vik och sa just detta att allt hade gått bra och att dom inom någon timme skulle vara hemma så vi kunde gå ut och sätta oss på en uteservering och äta middag allesammans. Underbart tänkte jag som var hungrig som en gris efter att ha jobbat hela dagen. Ca 20 minuter senare medan jag var i full fräs att välja outfit inför kvällens trevligheter ringer Daniel igen och berättar vad som precis hänt. Våran fina bil som jag berömt så mycket hade gått sönder mitt på E4:an där det var enkelfil och räcken. Tydligen hade kopplinge slutat att fungera och grabbarna fick stanna på fläcken medan bärgare och polis inkallades för att hjälpa till och spärra av vägen. Efter detta dök nästa problem upp dvs hur dom nu skulle ta sig hem??? Släpet var ju lånat i Umeå så det var dom ju tvungen att plocka med sig på något sätt medan vår fina bil fick bogsering till Volvo i övik. Så efter många samtal hit och dit där igen var hemma eller hade hunnit ta sig en virre denna varma lördagskväll fanns det ingen med bil att rycka in för hämtning :( Det hela löste sig tilllsut med dyr hyrbil till Umeå för 2000 spänn och sen ytterligare 2000 spänn för brägningsavgiften och då vet vi ju inte ens vad det kommer att kosta volvon??!!!! Dryyyyyyyyyyyyygt!!



En inte direkt munter Daniel som man se via hans ansiktsuttryck då hann tvingas ringa bärgaren efter vad som precis har hänt. På andra sidan kameran har vi en uppspelt Tony som i stridens hetta lyckas dokumentera tragedin

Efter 1 timme och 20 min vid vägkanten dyker äntligen bärgaren upp och dom får hjälp att ta sig ifrån E4:an in till övik.

Och här ser vi vår fina fina bil som tydligen inte pallar med allt för mycket smicker då den hellre vill jävlas! Det blir till att ge den lite smisk då vi ses igen så den lär sig ett och annat.

Idag ska iaf Daniel få besked vad det är för fel med bilen och jag kan meddela att han blev väldigt glad för skorna även om den presenten inte riktigt kunde rädda en butter älskling helt och hållet efter allt dom tidigare under dagen hade varit med om. Men ett litet leende på läpparna fick jag iaf se då han fick sitt paket efter att boysen trillade in sent i lördagskväll :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...