2010-04-21

Real life Sävar

Igår tog jag bilen hem till kära Sävar och lilla familjen för att umgås lite extra. Väl hemma möttes jag av pappas färdiglagade middag som var en egen variant av club sandwich och som var sjukt god. För är det något pappsen kan mkt bra är det 1. Skruva Datorer 2. Laga mat 3. Rita byggskisser 4. Berätta historier ( innehåller dock alltid någon form av tidsmaskin i storyn )och 5. somna i soffan :)

Tyvärr saknades mamma då hon är i Härnösand med mormor pga hennes operation och sen storebrorsan som förmodligen hängde antingen med Crystal eller Evelina. Ajaa... det blev iaf en massa prat och sen kom jag och syrran på den roligaste iden på länge dvs vi plockade fram min stora barbiedockssamling ( som jag är mäkta stolt över bara så ni vet ) och tog oss en ordentlig tripp till barndomen :) Så efter ett becksvart sökande ute i vår leksaksbod hittade vi kartongen vi suktade efter. En annan överraskning var att vi faktiskt hittade vår stora stora playamolåda som innehåller allt en unge kan tänka önska sig i den vägen. Detta blir något vi måste boka in en annan dag att leka loss med då det bara kliar i fingrarna att bygga plymostäder och kriga cowboys mot indianer igen

Mina 2 Barbies :)

En övertaggad Nelle

Nelles rockiga varianter

Dessa plagg var superheta då jag lekte med barbie på 80-talet och idag känns dom fortfarande sjukt snygga. Ja vad ska man säga ... trenderna kommer och går

Men nu över till den första lådan som innehöll mängder av rosa hattar, band, toppar och klänningar, glittriga väskor, toviga blonda hår och nakna ken dockor. Vi hade helt enkelt hamnat i tjejhimlen där uppdraget var att klä 2st dockor var i 2 olika outfits som påminde om sin egen stil i in real life. En vardagsoutfit och en partyoutfit. Det tog inte många minuter innan det börjades gräva i kartongerna medan den andre putsade till frillan på sin egen barbie. Det var väl i det här laget jag insåg att Daniel gjorde nog rätt i att stanna hemma i stan och ha fotbollskväll med boysen hehe :) Så efter många garv och småa tendenser av besatthet lyckades vi tillslut fullborda vårt uppdrag och så här blev resultatet :)

Barbieparty

Öjj hörru Ken du kan väl ta och släppa kylskåpet lite

Här sitter ju min hunkiga Ken som i mina barndomsdagar var min förebild till karl.... fast egentligen är det ju inte sån stor skillnad till vad jag faktiskt valde hehe. Är ju bara hårfärgen som inte stämmer :)

3 kommentarer:

Nelle sa...

hahaha ken är lika matglad som daniel också ser det ut som! :)

Nelle sa...

haha tycker att våran nästa date ska innehålla my little pony, tycker även det ska bli så snart som möjligt! :)

Natalie sa...

Ja men jaaaaa självklart kan vi ha my little pony kväll, Är astaggad så vi får boka in det i veckan. Sen håller jag på o peppar danne för ett playmobygg parti vilket även det måste ske mkt snart :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...