2010-04-06

Långfredag!

Förväntansfulla och lite yrvakna var vi tillslut på väg mot skidbacken och dagens aktiviteter

tom Nelle var vaken i baksätet vilket sker 1 gång på 10 :)

Och här har vi den... Hallstabacken

Så ingen tid att förlora då det blev raka spåret mot liften och backens topp

Väl uppe hade vi mysiga Solle som utsikt och det var äntligen dags att få surfa lite snö


Inga brutna ben än så länge då jag känner mig trygg på min kära Hawaiibräda som äntligen får se lite andra miljöer än förrådet hemma



,En annan grabb vid namn Charlie fick även han se nya miljöer än den vardagliga dataskärmen
Lite variation skadar aldrig så efter 15 år sen sist skulle det prövas slalom igen, yeeehaaaa!!

Och som tur var hade jag ju 3 stycken slalomfantaster med mig även om Daniel tidigare spelat på mitt lag med bräda som åkval. Förrädare!!!!!

Men innan dess blev det pjäxbyte...

medan challe väntade i snön med stor iver att få se storasyrran vimsa ner för backen

Tom Nelle körde ett skidbyte för att ge oss andra ett gott skratt och sig själv en öm rumpa :)

Nelle posar som ett äkta snowboardproffs men skenet bedrar


Så med ömma rumpor och kurrande magar blev det ett besök i backens kioskdär det blev kall läsk och...

varmkorv där Daniel slog på stort och beställde dubbel

Så efter en hel dag i backen var vi alla glada, trötta och belåtna och riktigt redo att åka hem till farmor igen :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...