2010-01-03

2009 / 2010

Mamma mia vad galet att det faktiskt var 10 år sedan man firade 2000??!!! Har hänt så sjukt mkt under dessa 10 år samtidigt som det hade kunnat varit igår det hela ägde rum. Spooky!!

Ja ja nu över till rapporterandet av nyårsfirandet som ägde rum hemma i lägenheten, även detta år. Kvällen innehöll en massa trevligt prat, olika lekar och mumsig mat. Ute var det snöstorm och kallt så vi trivdes himla bra inne i mysvärmen med 3 rätters och music quiz :) På besök hade vi Johnny och Ida som det alltid är lika trevligt att umgås med. Kvällen blev verkligen superlyckad och innehöll många härliga skratt. Höll tom på att missa 12 slaget då vi alla var helt insatta i diverse diskussioner som bla då Ida minns dagen innan Elvis dog ;) Tanken var att vi skulle gå ner till kajen för att fira 12-slaget men eftersom vi var lite efter, körde vi balkongstilen ist :)

Själv var jag sjukt nervös att jag skulle misslyckas med kvällens förrätt och huvudrätt. men tro det eller ej så lyckades jag :) Yesss vi slapp springa ner och köpa backup pizza :) Nedan kommer lite blandade bilder från kvällen då 2009 blev 2010


Så här såg Nyårsmenyn ut:
  • Förrätt: Västkustrulle med färska räkor, skagenröra och dill
  • Huvudrätt: Plankstek med oxfilé, grillad tomat och hemlagad potatismos med mumsig bea
  • Efterrätt: Ljuvlig Creme brule med äkta vaniljstång





Ser verkligen framemot kommande år och känner på mig att 2010 kommer bli riktigt bra :) Så Gott Nytt år på er alla nära och kära, samt tack Johnny och Ida för den trevliga kvällen.

2 kommentarer:

Ida sa...

Och vi tackar ER för den underbara maten och mycket trevliga kvällen!!
Tänk att man kan komma ihåg den dagen gamle elvis dog,o man bara e 25 år!!;)
Sen att daniel tyckte att tre på natten va för tidigt för oss att fara,d va alldeles lagom,vaknade pigg o glad,sånna kvällar vill vi ha mera av =)
Många kramar

Natalie sa...

Ja shit pommes vilken trevlig avslutning och start det blev på det nya/gamla året :) Sen måste jag även passa på att tacka för den fina fina blomman som jag verkligen ska göra allt för att hålla vid liv, växtmördare som jag tyvärr är :( Men kram till er båda så får vi styra något nytt snart igen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...