2008-12-07

En liten promenad....

Då var det söndag igen o jag kan konstantera att man hann med mycket denna helg. Här kommer därför en liten sammanfattning för att knyta ihop säcken som det så fiffigt heter.

Fredag.
Började helgen med Rambölls årliga julfest som vi missade förra året då vi var i Brasse. Måste säga att det var en mkt trevlig tillställning med mumsigt julbord, luciatåg, allsång, tomte, paketöppnning och lotteri som vi tom vann på, de du!! Bäst under kvällen var när den äldsta i gänget på ca 70 bast drog gammelskämt som inte hade någon poäng. Sjukt roligt! Gick rätt lugnt till för min del men annars var det rätt livat i båten :)

Lördag.
Vaknade upp på morgonen av ett telefonsamtal från Rebban som ville bjuda hem mig på gomiddag o fest vilket jag självklart tackade ja till på stört. Wok a la Rebban stog på menyn vilket jag kan meddela smakade super! Själv stod jag för Barcardi Rass drinkar som gick hem som bara den ;) Efter lite youtube clip, grabbesök och Britney Spears dokumentär styrde vi klackarna mot Cover Club. Fy fasiken så värdelöst ställe det är!! Dålig musik och alldeles för stort, bläää! Jag o rebban som verkligen hade tänkt ge stället en andra chans denna gång. Men tyvärr inga ändrade åsikter här inte. Så efter stägning drog vi en klassiker på Max för att sedan hitta en taxi åt Rebban... Team America here she comes ;)

Söndag.
Lite trött men inte så himla seg styrde jag o Daniel upp glöggfest med nybakade lussebullar, pepparkakor och julmust hemma hos oss. Passade även på att slå två flugor i en smäll då vi grattade Malin med gofika och paket :) Efter fikat hoppade den grymt opeppade iden ut från Daniels mun att vi kanske borde gå på en liten promenad. Men nej så jobbigt! var den första tanken som dök upp i huvudet. Men snäll som jag är valde jag att ställa upp och haka med på en liten sväng. Så vi drog på oss jackorna o lämnade lyan utan att bestäma vars vi skulle gå och det var då som det hände. Daniel kom på den briljanta idén att vi kanske skulle gå runt Nydalasjön för det är ju mysigt! Ok tänkte jag... jag menar så himla långt kan det ju inte vara, eller?? Har ju tidigare gått runt sjön men det var i gymnasiet och då tog man grillpauser stup i kvarten. Så som jag mindes var det inte alls så jobbigt lr speciellt långt. Så efter att ha parkat bilen började vi traska och kollade runt över sjön. Hmm.....det ser ganska långt ut ändå tänkte nog både jag o Daniel. 1 timme och 40 min senare med trötta sönderfrysta ben och kinder var vi tillbaka vid bilen igen.

Så nästa gång Daniel undrar ifall vi ska ut och ta en liten promenad så vill jag baske mig veta vars och hur långt vi ska gå. Känner mig dock grymt stolt som tog mig hela vägen runt sjön. Kändes som en evighetsstig många gånger men tillbaka tog vi oss :) Tack för söndagstrippen lr äventyret som det nästan blev älskligen min! Ska nog passa på att kräva mig en massage nu när jag ställde upp med 1 mils lång promenad i kylan. Nedan passar jag även på att bjuda på lite pics ifrån lördagskvällen :)













Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...