2011-12-31

Du var den bästa!

Igår den 30 december 2011 fick farfar tillslut möta sin sista vila och lämnade jordlivet för nya äventyr på någon annan plats där hans kropp är stark och tankar klara. Så det är med stor sorg i hjärtat jag och resten av min familj måste inse att vår älskade farfar inte längre finns vid vår sida. När han väl somnade in fanns farmor, pappa, mamma och Pierre vid hans sida hela tiden och det känns riktigt bra  att veta att han inte var ensam eller hade ont utan att allt gick fint till. Nu så här efteråt är det så klart svårt att förstå att han är borta även om det var väntat och kanske det bästa för han skull. Då han levde var han alltid så älskad vilket ha  kommer fortsätta att vara även om han inte kommer kunna vara hos oss personligen. Farfar var en busig och levnadsglad prick som fick ett långt och berikat liv på många sätt. Det finns så många roliga och mysiga minnen som kommer följa med mig hela mitt liv och som jag kommer berätta för Harry och på så sätt föra farfars närvaro vidare. Jag är även så sjukt glad över att Harry hann träffa sin gammelfarfar och att vi har vår älskade farmor kvar i livet. Så det är ett väldigt speciellt år jag varit med om 2011 då nära och kära tagits ifrån en som nu när farfar gick bort men även då nya liv blir till då jag födde mitt livs stora kärlek i form av Harry.  Och det är väl så livet ser ut att man föds och att man dör. Frågan är bara när var och hur samt att man tar vara på livet då man faktiskt har möjligheten till det. Detta var farfar extremt bra på dvs att njuta av livet och se möjligheterna samt ha roligt på vägen. Så detta blir något jag tar med mig in i 2012 då jag lovar att stanna upp lite i denna stressiga värld med alla "måsten" och bara njuta utav mina nära och kära så mycket som möjligt samt skratta mycket och ofta.

Och om jag skulle välja en sak som farfar lärt mig så är det att behålla barnasinnet så länge man bara kan då det både förlänger och berikar både sig själv men även andras liv på många många sätt och vis




Jag älskar dig så mycket min fina fina farfar och jag vet att vi på något sett ses igen. För mig är du inte borta utan alldeles alldeles levande då du alltid kommer finnas i mitt hjärta!
Så sov gott och dröm sött tills vi möts på nytt!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag beklagar sorgen =/ Glöm inte att energi aldrig kan brytas ner, utan bara förflytta sig..

Anonym sa...

Älskade Nattis, är så ledsen för din skull, det har aldrig varit någon tvekan om hur mycket du har älskat din fina farfar. Minns första dagarna på DnD när du började berätta om familjen, och dina kära gammelpäron och den härliga relation ni har haft! Mycket har skett sen dess (och som du sa) så har människor fötts och gått bort sen de samtalen. Kan bara instämma att det enda vi kan göra är att vårda varje sekund och uppskatta och njuta av dem som vi fortfarande har nära. All kärlek till Dig, Daniel, Harry och resten av familjen, Puss / Liv

Natalie sa...

Tack så himla mkt fina Liv för omtanken. Sånt värmer och tröstar alltid + att man blir ju extra glad då härliga du hör av dig :) Det var verkligen supersynd att vi aldrig hann ses något nu i jul men som sagt vi får styra date någon annan vända då jag längtar som en tooook efter dig.

STOR PUSS O KRAM TILL DIG!!!
PS. Jättekul att du följer bloggen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...