2011-12-23

Dan före dan...

Minns ni dessa små godishus som poppade upp på ICA-affärerna runt juletid? Detta var på den gamla goda tiden då Kick hette Käck, Twix hette Raider och Twist påsarna hade vettigt innehåll. Det fanns Ako gräddkola och smurf tablettaskar och det bästa man kunde få var Flygfrakt av en snäll pappa på affärsresa. Men dessa små söta godishus fanns ju som sagt inte alltid att köpa för sin godispeng på lördagarna. Detta gjorde dom extra speciella och en anings mystiska, men ack så eftertraktade av godissugna små barn. Kommer dock inte ihåg vad huset innehöll nu när jag tänker efter. Minns att det var några skumsockerbitar men sen då??? Ifall ni också fick såna här små hus när ni var små och minns innehållet så meddela mig för det stör mig som attan att jag inte kan komma på det själv. Och visst måste dom har slutat med att tillverka dom, sorgligt men sant för det var flera år sedan jag såg något sånt hus vid snaskhyllorna. Trist tycker jag och något Svenskt näringsliv borde ta tillbaka.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...