2011-03-17

Helvetes influensan nr 1

Gggggaaaahhhhhhhhhhhhhhhh........... jag är så jävla trött och sliten i alla delar av kroppen! Räcker det inte med att man sedan innan känt sig svag pga blodtrycksfall och graviditet så har jag plus detta legat på dödsbädden pga världens jobbigaste influensa den senaste veckan. Hög feber, frossa, huvudvärk, hosta och en söndersnyten näsa med noll ork kvar i kroppen var väl inte direkt vad varken jag eller min lilla bebis behövde.

Jag kände lite smått av att jag var extra trött och lite mer svajig än vanligt i förra veckan, vilket kändes ovanligt då jag den senaste tiden mått så himla bra. Men som det såg ut så fanns det alltså en anledning varför kroppen reagerade så som den gjorde och sen small det i princip bara till innan jag låg däckad i sängen. Pga av ökad yrsel och hjärtklappning ringde jag till min barnmorska förra fredagen för att försäkra mig om att allt ända var ok. Hon tyckte att jag skulle ta det lugnt och vila för att sen avvakta ifall det blev sämre och isf höra av mig på nytt. Efter det låg jag som en klubbad säl lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag. Idag är första dagen jag i princip står upp på benen och tagit på mig kläder. Det blev därför en tur till MVC för att kolla alla värden och framför allt se så bebisen klarat sig bra.


Som tur var så var i princip alla värden hyfsade och lilla hjärtat tickade på som det skulle. Nu när jag legat ner så himla mycket och bebisen ändå blivet rätt så stor så har jag verkligen kunnat känna av sparkar och vändningar där inne vilket varit jättemysigt. Den här influensan hade varit en helt annan femma om man bara hade sig själv att bry sig om för då hade jag pepprat på med massvis av både ipren, alvedon och nässpray. Nu blir man ju nojig av vad man än stoppar i sig för man är så rädd att bebisen ska ta upp något som inte är bra för den. Sen har jag ju inte velat ta vaccin mot svininfluensa, vilket också resulterat till oro då man lika gärna kunnat åkt på den istället. Men som sagt även om orken känns svag så är den på väg tillbaka från och med idag och det glädjer mig så förbaskat mycket. En sjukt jobbig sak var dock att få veta att jag sen graviditetens början endast gått upp 1 kg då jag pga illamående haft problem att äta och därav gick ner och sen försökt jobba mig tillbaka och gått upp lite för att nu igen tappa allt i samband med förkylningen. Suck!!! Så då var man i princip tillbaka på ruta ett igen vilket känns lite småtungt men det är bara att bita ihop och köra på.

2 kommentarer:

Ida sa...

Usch,låter inte roligt med den förkylningen!Skönt att det håller på att vända o va skönt att få veta att lilla miraklet mår bra så ni slipper gå o tänka på d :)
1 kg var inte mycke,men bättre än inget alls.Handla hem massa snask o ät det du är sugen på!Du får faktiskt det nu ;)
Hoppas vi ses snart!
StyrkeKramar i massor!

Natalie sa...

Ja det var verkligen en hemsk och ihärdig variant som jag hoppas ni klarar er ifrån. Yes box ska ta dit råd och svulla lite extra hehe :)

Men tusen tack för styrkekramarna för dom hjälpte faktiskt :)
Stor kram tillbaka på dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...