2010-03-30

Påsklov here we come :)

Snart mkt snart så drar jag, Daniel, Challe och Nelle på äventyr till Sollefteå och ett försenat sportlov som nu ist blir till ett påsklov :) Blir till att kramas med farmor och farfar, åka skidor, besöka skattkistan och bara njuta utav att får vara i Sollefteå. Det ska bli så mysigt så och jag längtar som en tok tills vi rullar iväg.

Sollefteå tro det lr ej är ju som mitt andra hem då man har tusen underbara semesterminnen därifrån. Mycket har ju självklart att göra med att min underbara farmor och farfar bor där så nu ska det umgås till tusen och ta igen alla stunder man missat. Farfar som inte är så kry ligger inne på hemmet så det blir till att åka och hälsa på han en sväng vilket känns lite jobbigt. Man blir ju så ledsen av att se någon man älskar så otroligt mkt ligga där och tyna bort i både minne och kropp. Sen blir han ju så glad då man kommer att han börjar gråta och så ledsen då man måste åka att man får ångest långt in i själen :( Det är verkligen hemskt att människor man älskar ska behöva bli gamla och gå bort ifrån en. ush nu blev jag ledsen.

Ska iaf försöka att bara njuta till max utav den lilla stunden tillsammans då jag vet att dom uppskattar att vi hälsar på så otroligt mkt. Och är det något jag vet är det att jag har världens bästa farmor och farfar i hela vida världen :) Puss puss puss på er!! En annan grej vi måste göra nu när vi besöker lilla Solle är att spana efter Mr. Cool i skidbacken, gå på after ski ( nelles önskemål ) , kolla ifall tuppen har värpt, äta farmors goda knäck samt klassikern dvs bli utstirrad utav folket som bor där då dom direkt ser att vi är ett gäng nya ungdomar som hänger på stan haha. Haha ja vad ska man säga.... det kommer bli alldeles alldeles underbart :)

Glad Påsk!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...