2010-03-14

Jamie Jamie La Vie

Igår var det schlagerfinal och lillanna gick och vann vilket var lite smått otippat. Har även suttit och youtubat ett tag för att kolla in en massa gamla bidrag från förr vilket skapat både skrattanfall, nostalgi och chock.

Nedan ser ni det vinnande bidrag som jag älskar allra mest och även den tjej jag hade som idol som liten :) Hade i princip exakt samma frilla som sångerskan Sandra Kim vilket jag var mäkta stolt över då. Året var 1986 och jag var 4 år gammal och hon var kanske den coolaste tjejen i hela världen :) Jag var tom så impad att jag lärde mig sången utantill och blev helt överlycklig då jag fick hennes singel på LP-skiva utav pappa som vi sen placerade i vår jukebox. Efter den dagen kan jag väl säga som så att den spelades non-stop, medan en mimande liten tjej med hockeyfrilla diggade hejdlöst intill och hade stora drömmar om att en dag bli framtidens stora melodifestivalsvinnare. De ni :)


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...