2009-12-01

Someone please call 911

Idag blir det till att göra stan och sen städa detta rum som jag för tillfället sitter i som ser ut som ett nyskapat förråd pga alla grejer som står lite här och där. Är väl lite lugnet före stormen nu innan julklappshetsen drar igång på jobbet och det garanterat kommer bli full rulle. Blir därför till att verkligen njuta utav mina 2 lediga dagar men samtidigt försöka göra lite nytta.

I helgen var vi i Sundsvall och hälsade på Daniels familj, vilket alltid är trevligt :) En annan sak som alltid händer är det matkoma man får, då Daniels mamma alltid lagar så sjukt god mat som man inte kan sluta mumsa på. Blev både gofika och gomiddagar och hade som exempel marängsviss OCH morotskaka på efterrättsmenyn, vilket inte är illa. Finns ingen i hela världen som bakar så god morotskaka som Daniels mamma ska ni veta... Ska fasiken anmäla henne i Guiness rekordbok ;)

Förutom all matorgie blev det såklart shopping med Kristina på Birsta, vilket oxå är en klassiker :) Brukar alltid ha problem att hitta något till mig själv då jag shoppar med henne, men denna gång var det annorlunda då jag hittade en massa snyggt :) Brukar annars bara vara Kristina som fyndar plagg på plagg, men denna gång höll vi faktiskt oss på samma nivå :) Drog även av en runda på Ikea med Daniel där det inhandlades nya gardiner och mysbelysning till sovrummet som jag senare på söndagskvällen pysslade upp och blev riktigt nöjd med. Är bara tv:n som saknas nu, eller hur älskling? Men som vanligt går helgerna alldeles för fort och tyvärr hinner man inte med så mk på bara någon dag :( Får hoppas att det inte dröjer allt för länge tills nästa ssvalls tripp.

Mina nya fina lila orkidéer passar perfa på nattduksbordet Snygg kudde från Hemtex som jag är lite lur på att inhandla


Nya fräscha kryddhörnan i köket med iaf 1 levande blomma ( hur länge det nu håller )Oxå tuff kudde som ligger högt på önskelistan


Glammiga mörkilla gardiner blev supermysigt tillsammans med lysande kvistar från rusta. Yes inga fula adventsljusstakar här inte :)

En annan grej som hände i helgen var att jag för första gången i mitt liv ringde polisen, vilket var lite spännande. Anledningen varför var pga en rattfyllerist lr vad han nu var, som låg och körde i södergående riktning fast i norrgående fil, vilket inte är det smartaste. Livrädda att bilen skulle få möte inträffade det hemska då en långtradare i sista sekund lyckades väja för bilen som fortfarande körde på rakt fram. Huva!! Jag kan lova att det såg riktigt otäckt ut och var nästan hundra på att man skulle behöva bevittna en personbil bli totalmosad. Därefter vinglade bilen över på våran sida och vi körde sakta upp bakom och såg att den hade en utländsk reg-skylt. I hopp om att rädda andra trafikanter plockade jag upp telefonen då vi bestämde oss för att ringa polisen och rapportera det vi sett. Problemet var bara det att både jag och Daniel befann oss i något utav ett adrenalinruss och lyckades i stundens hetta komma fram till att telefonnumret till polisen var 911. Detta fungerade såklart inte då jag tryckte in det på mobilen och insåg rätt snabbt att man tittat på alldeles för mkt Amerikans action haha.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...