2009-12-23

Juletid är julefrid

Åhhhh så mysigt.... äntligen är det jul och man är hemma i Sävar med familjen. Denna gång följde även Daniel med för att julvaka med oss. men imorn åker han hem för att fira med sin egna familj. Fick julstämning direkt vi svängde in på gatan och såg huset.... ahhhh finns inget bättre än att komma hem till huset i Sävar :)

Väl hemma väntades gomiddag och en massa snask. Alla är på plats tom granen, weeeiii :) Det enda som saknas är farmor och farfar som inte har orken att komma upp i år :( Detta blir därför den första gången i mitt liv jag inte umgås med dom på jul, vilket känns konstigt och sorgligt. Man saknar farmors prat och stök i köket och sen farfars historier och tidiga uppväckning, då han inte kan förstå att man kan sova längre än till 9 på morgonen :) Jag saknar den tiden då man kunde sitta och invänta deras gamla beiga mercedes rulla in på gatan för att sen hjälpa dom in med alla påsar med paket :) Åhhh tänk om man kunde ge dom en ungdom på 20 år tillbaka i julklapp så dom slapp sitta ensamma i Sollefteå en dag som denna. Blir till att slå dom en pling så man får höra deras röst iaf.

En annan konstig sak är att man alltid tänker att Rebban och hennes familj firar jul på andra sidan ån i deras gamla hus,vilket dom inte gjort på flera år. Saknar att höra Rebbans gamla moppe puttra in på avfarten för att byta klapp och se disneyfilmer med oss. Har iaf hunnit med att byta klappar med henna då jag under gårdagens lunch tog bilen föbi lyan och sa god jul :) nu ska julvakas med film, spel och en massa prat. Myspys säger jag bara :) Sen inatt blir det till att knycka nelles rum så jag och Daniel får sova tillsammans i mitt gamla rum innan han åker hem tidigt imorn. Förhoppningsvis får vi kanske någon kisse som önskar joina sängen med sitt kurrande oxå ;)

Weeiiii inte länge kvar nu tills tomten kommer!


Snask i massor är ett måste under julvakan

Jag och Challe i ett allvarligt schack parti

Inslagna och redo att ges bort på julafton. Här ser ni årets klappinköp och jag kan konstantera att det blir pappa som kommer få den största klappen i högen :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...