2009-12-10

Nykterist javisst!

I lördags gick årets julfest med jobbet av stapeln! D&D och Intersport hade tillsammans bokat övervåning på nya olearys och det fanns nog ingen som inte kände sig taggad inför kvällens galej. Så laddad till tusen började vi med mysig förfest hemma hos Alva på nygatan för att lite senare glida in på olles någon kvart sen som fint folk gör ;) Hann knappt upp för trappan så börjades drinkbjudningen som senare på kvällen skulle ta ut sin rätt vill jag lova. Stämningen var på topp och efter lite julmat och några shots var man rätt varm i kläderna, vilket följdes av lite mingel. Tyvärr är det här som min kväll känns rätt suddig så här efteråt, vilket jag senare fått bekräftat eftersom jag typ minns hälften av dom folk jag träffat eller saker som hänt. Ja jösses!

Hur som helst så kan jag iaf lugna min ångest med att jag själv var långt ifrån värst då ett flertal redan nu antingen hade däckat, skämt ut sig lr hade fullt upp att köra Gustavsbergsbussen haha. Är svårt att beskriva detta släkte som består av arbetskollegor från Intersport. Hur som helst är detta ett hejdundrande gäng som kan supa vem som helst under bordet på typ en kvart haha. Men efter lite mingel med både folk jag kommer ihåg och även en massa andra människor jag inte alls kom ihåg bestämdes det att tiden var inne för Schlager.

Så en trappa ner och 5 sekunder senare var vi på plats där sjöfyllan av dess like fortsatte med minneslucka på minneslucka. Det roliga är att jag i dåläget minns rätt hårt att jag absolut inte tyckte jag var speciellt dragen. Yeah right, säger jag bara!! Under kvällens gång hade jag dock mina kära arbetskollegor Frank the Tank och Freddan med mig på diverse äventyr. Blev även en hel del dans, vilket garanterat gjorde nytta och kanske en utav anledningarna till att jag minns mest av det från kvällens alla påhitt. Blev iaf en hellyckad kväll som jag hade superroligt på ( även om jag bara minns hälften) Nu får ni dock inte tro att jag var alldeles borta och deppig pga fyllan utan nej nej så funkar inte jag. Ni som känner mig har nog koll på detta. För saken är ju den att ju mer Natalie fått i sig, ju mer pepp, glad och busig blir hon oxå. Så självklart höll jag ut ända fram till stängning och insåg efter 3 steg i friska luften att jag höll på att dö av smärta i fötterna pga flera timmars dans i klackar. Skulle just till att dra av mig klackisarna för att springa hem barfota då jag hörde en bekant röst ropa Natalie. Som en räddare i nöden var det Karro och räkan som var ute på en liten raggarrunda, och som med perfekt tajming plockade upp mig och mina stackars fötter som fick skjuts hela långa vägen hem :)

Hej och skåla på, Jobbfest är ju trots allt jobbfest :) Har dock plockat åt mig kanske världens lamaste jultallrik som ni kanske kan se på bilden. Tacka vet jag Sävargårdens julbord.


Grabbarna försökte mygla genom att plocka fram vattenglasen lagomt till korttagning. Men nej nej,jag vet nog vad dom där boysen går för då det är party på gång

En värdig vinnare av låtkrysset och en mkt glad Carina med Oleryas keps och 200 kr bonuskort att spendera i baren :)

Nu såhär i efterhand kan jag inget annat än att säga att jag hade supertrevligt och att kvällen verkligen blev lyckad. Men tyvärr kan jag oxå säga att det känns lite scary då flera mkt nära kompisar umgicks med mig under kvällens gång där minnet inte ens existerar i min hjärna. Blir till att ta det sjukt lugnt här framöver då jag föredrar att ha kontroll över mina handlingar och samtal, även i onyktert tillstånd. Så jag ber tusen gånger om ursäkt till alla er jag pratat med som jag inte kommer ihåg att jag pratat med. Så dumstruten på för min del och sen känns en lååång nykter period för min del som en mkt bra plan. God jul!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...