2009-08-13

Prima Donna

Nu i somras då vi var och hälsade på i stugan var vi även på en king butik vid namn Skattkistan inne i Sollefteå där man alltid fyndar något roligt :) Denna vända lyckades jag inte bli kär i det dyraste i butiken utan det största vilket var en mäkta snygg tavla på Marilyn Monroe. Problemet var bara det hur vi skulle få med oss den hem till Umeå då den absolut inte rymdes i bilen??? Blev till att låna min kära fars Cross country där den precis fick plats om man fällde fram alla baksäten, och då menar jag verkligen precis! Hur som haver så lyckades vi med att få med oss tavlan hem till stugan där min kära farfar fick syn på motivet! Farfar som blivet lite smått virrig på ålderns höst med 86 år bakom sig stirrade en lång stund på den vackra tjejen på bilden och man kunde verkligen se att han minns henne med kunde inte placera var ifrån.

Känner du inte igen vem det där är farfar??
Hmmm...... jaa joo näää vem är hon??
Hon var en känd skådespelarska, kommer du inte ihåg henne??
Njaaa...vad heter hon??
Hon hette Marilyn Monroe och levde då du var ung
Jaså det var det värsta, synd att jag inte minns ifall jag har träffat henne då :)

Farfar är så himla underbar men det är lite sorgligt då han 3 sekunder senare ställer frågan. Vem är det där, känner jag henne! Jaa vad ska man säga det är inte lätt att bli gammal.


Hur som helst så fick vi hem tavlan i helgen då min snälla mamma och pappa hade varit en sväng i stugan och lyckades pressa med sig den tillbaka upp till Umeå. Så med det ena problemet löst till ett annat... Vars ska den få plats här hemma???

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...