2009-04-05

Nu får det vara nog!!!

Prisa Gud!! Här kommer skatteåterbäringen....eller??!!
Fick i veckan hem min deklaration och blev både glad och less på samma gång. Det positiva var att jag fick tillbaka 10 000 lax detta år, vilket gör mitt kära bankkonto väldigt uppåt i humöret :) Är alltid grymt skönt med lite extra cash i början av sommaren. Yeeehaaa säger jag bara!

Tyvärr så såg inte allt på papperet lika bra ut sorgligt nog. Blev mäkta less då jag fick se hur mycket kyrkan nallat åt sig på min bekostnad vilket fick bägaren att rinna över detta år. Har länge funderat på att ta tag i den saken för att slippa slänga mina pengar i sjön. Har därför nyligen fyllt i och skickat iväg min avanmälan som ser till att jag vid nästa års deklaration slipper betala begravningsavgift mm. Halleluja säger jag bara! Jag menar i dagens samhälle har man varken råd eller tid att gynna något heligt som man trots allt inte ens vet existerar. Så om man ska blicka framåt i kristallkulan blir det inget framtida kyrkobröllop för min del. Så sorry alla folks som hade hoppats på ett sådant. För min del är det verkligen ingen skada skedd när man nu istället kan fokusera sig på en variant som man hur som helst hellre velat köra på dvs Let´s do it Las Vegas Style ;) Nedan ser ni my kind of wedding cake :)


1 kommentar:

Anonym sa...

Begravningsavgift kommer du få betala ändå, det har inte med kyrkan att göra.. (förutom att du blir begravd i "ovigd jord") dessutom måste du gå ur kyrkan före oktober 2008 för att slippa kyrkoskatt för 2009 (deklarationen 2010)!! Ledsen att göra dig besviken! PUSSAR från CH

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...