2011-04-09

Grillmästaren de e jag!

Är det en gen som jag vet jag ärvt av min kära far är det att grilla. Detta är en gen som inte vem som helst klarar av att bära utan den har med försiktighet förts över från generation till generation till den bäst lämpade individen dvs mig :) Och nej det är inte lika illa som för Fredde i solsidan utan för min del ska det ska grillas lagom mycket så man inte ledsnar. Under min kära graviditet har detta lilla fenomen av att älska kött tyvärr suddats ut en aning då jag tappat helt suget. Hmm... kan det vara en vegetarisk unge som bor därinne?? Nää det är det inte!! Isf blir det ändringar på detta direkt!! Men nu när sommaren sakta sakta men säkert närmar sig börjar jag längta efter grillad god mat. Mmm.. vad jag ser framemot massvis av grillning i både stugan och hemma hos familjen Persson.

Med grillgaffel i dubbelfattning mår jag som fisken i vattnet

Grillad majskolv är fan det godaste i världen alltså!! Sen är det mycket viktigt det här med sås. För förra midsommarn höll jag på att börja gråta då alla hade glömt att inhandla bea trots 40 olika påminnelser. Detta är ett snesteg som sent ska glömmas och aldrig mera upprepas!

Lite grillsällskap är aldrig fel då det krävs ständig stenkoll på köttets tillredning.

Den dagen jag och Daniel skaffar hus ligger en STOR FET GRILL på önskelistan vill jag lova!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...