2010-05-01

Smatterband, fylla, pyromaner och polisbilar!!

Ja det var då det!!! Det fanns ju faktiskt en tid då Valborg innehöll allt detta. För jag menar vem kommer inte ihåg då man bytte 1 öres och tigerskott mot smatterband, vilket var min favorit i lådan. Eller då brorsan blev hemskjutsad av farbror blå och kunde endast få ur sig frasen -jag spelar hockey. Då polisen kommenterade att dom tyckte han var tung att bära då hans ben av egen vilja inte ville hänga med pga tonårsfylla haha Vi som var där kommer ihåg denna lilla händelse mkt väl, vilket inte brorsan gör haha.

Ja vad ska man säga det blev en mkt mkt lugn Valborg detta år. Själv jobbade fram till kl 19 där jag sen tog bilen hem för att träffa Daniel där kvällens plan såg ännu lugnare ut. Väl hemma öppnade jag dörren till lägenheten där en söt och väldigt glad Daniel stod med ett stort paket rosor i ena handen :) Åhhhhhhh.... vad rörd jag blev och fick samtidigt mig en riktigt chock :) Stora fina rosa rosor hade han inhandlat och inte nog med det hade han även lagat tacos som jag ÄLSKAR!! Underbart underbart och jag kände mig som världens lyckligaste tjej. Du är bäst älskling och du vet hur man överraskar och får tjejen sin på bra humör :)


Efter den goda middagen tog vi bilen på en tur ut i regnrusket för att åka på majbrase jakt. För det är ju faktiskt ingen riktig Valborg utan rök, eld och lite inhaling av krutlukt :) På jakten hittade vi iaf 2 st nätt och jämnt uppbrända brasor, men det fick duga. Kvällen avslutades med att vi hyrde Wallander och kröp ner i soffan medan regnet smattrade mot rutorna.Så även om det blev en lugn och alkoholfri kväll var den supermysig och det har jag dig älskling att tacka för

Annat var det på Valborg för 4 år sedan då det var heybabberiba på gamla olearys. Jag och Daniel hade ganska nyligen börjat dejta och just denna helg hade Daniel grabbesök från ssvall med sig medan jag var hemma på snabbvisit under helgen då jag annars pluggade i Kramfors. Kvällen såg iaf ut så att jag lyckades smuggla in både Daniel och hans polare Robban på Olles där det var knökfullt med folk och flera meters kö, men skam den som ger sig hehe ;) Väl inne på olles försökte vi para ihop Robban med första bästa tjej då jag och Daniel ville skaffa oss ensam tid där vi kunde få hångla loss ifred haha. När kvällen väl var slut och det var dags att ta sig hem var problemet bara det att vi ville även spendera natten ihop men hade ingenstans att ta vägen då Daniel på den tiden bodde i studentkorridor på å-hem och skulle ha Robban sovande hos sig. Själv bodde jag i en resväska på den tiden och sov antingen hos Rebban, brorsans/min 1:a som kvällen till ära redan var bokad eller hemma på Petters soffa som även den var en annan gammal klassiker att spendera natten på haha. Tillslut kom jag på den briljanta iden att ta in på hotell vilket vi tillslut gjorde :) Så glad i hatten ramlade vi in på Hotell Royal vid Kungspassagen efter att ritat en karta till stackars Robban som skulle promenera hem till Daniels lya för lite sömn. Väl inne vid receptionen fick vi fylla i ett formulär där man kryssade i vilken frukost man önskade sig morgonen efter. Men eftersom man inte direkt hade någon ro i kroppen att stå där och fundera kryssade jag i alla rutor och tog sedan hissen upp till rummet. Dagen efter kan jag väl säga som så att både jag och Daniel blev glatt överraskad då 2st vagnar rullade in i rummet med frulle haha. Tyvärr var jag i detta läge rätt så bakis och hade svårt att få i mig något alls, vilket Daniel ansåg som mkt roande då han i samma veva kunde trycka i sig både det ena och det andra :)


Ja jösses det var tider det haha :) Tror iaf att det var efter den kvällen som det gick upp ett ljus för mig att den killen vill jag baske mig ha, och Skam den som ger sig hehe ;) Det lönar sig att veta vad man vill och vara tjurig,. Sen går väl saker och ting lite smidigare oxå med hjälp av glimten i ögat hehe ;)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...