2010-05-17

Ringa en bulle!

Åhhh... vilken härlig helg det varit :) Pang boom sa det, så var sommaren här men värme, grönska, uteserveringar, mjukglass och grillning. Som jag berättade sist så spenderade vi helgen i kära S-svall tillsammans med Daniels familj och vänner. Det hanns med både det ena och det andra och som vanligt sprang tiden iväg och vips var det måndag igen. Nu i helgen hälsade vi bla på Robban och Malin plus deras 1 årig lilla dotter Emilia som var världens sötaste lilla charmtroll :) Vi hann även hälsa på CH och Johanna en sväng där deras renoveringsplaner hade haft stora framsteg. Sjukt duktig av dom båda att kämpa på så pass mycket med villan helt själva. Hatten av för er

På löradgen gjorde jag och Danne stan där vi besökte min favobutik Rummet + att jag hittade en helt ny favobutik som hette Återkommande mode och som tydligen hade funnits där sen 1½ år tillbaka. Själva butiken var som en second hand affär fast med enbart schyssta plagg att bläddra bland plus att allt var sviiiinbilligt. Så det tog inte lång tid förrän jag hittade en massa fina saker som fick följa med oss hem till Umeå. Efter det blev det glass på torget i det härliga vädret och jag måste verkligen säga att Sundsvall är verkligen en superhärlig stad att vistas i.

Senare mot kvällen drog grillpartyt hemma hos Daniels föräldrar igång. Vi fick även besök av Johan, Malin, Liam och CH vilket var roligt :) Tyvärr kunde inte Daniels syrra medverka pga dans SM. Men som tur var hann hon hem för att joina min shoppingrunda på Birsta / Ikea under söndagen vilket Daniel drog en lättnadens suck att hann istället slapp följa med ;) Som vanligt då jag och Kicki handlar brukar det alltid vara så att hon hittar massvis att shoppa, vilket hon även denna vända lyckades med rätt bra. Men faktiskt hittade även jag några plagg och inredningsgrejjer :) Så senare på kvällen var det en trött men mycket belåten Natalie som fick lyssna på Sverige - Canada matchen via radion hela vägen hem upp till Umeå.

Här sitter Daniel och försöker smaska i sig en kladdig mjukglass med lakritstopping på :)

Jag hittade även en Sundvsallsdrake med Stig Lindberg mönster som jag blev tvungen att plåta

Här ser ni mig agera grillmästare i avancerad stil med höger och vänster grillning

Och så här ska en 5 stjärnig grilltallrik ute a la Natalie
På en bänk med glass i båda händerna och en fullproppad shoppingbag vid sidan om... Kan man vara lyckligare ;)

On the road!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...