2011-09-11

Dr Jekyll / Mr Hyde


Nää fy bubblan vilka dagar detta varit... Jag har varit och är fortfarande lite förkyld med feber, snuva och huvudvärk medan Harry också mått lite risigt med magont och hosta sam gigantiska snorkråkor i näsan som pappa och mamma fått försöka fiska ut med tops. Gårdagen var nog värst då Harry var grinig hela dagen lång och avslutade med hysteriskrikande fram till klockan 2 på natten. I dessa stunder då han gapar som en tok skulle jag kunna sälja han för 50 öre till vem som helst för man blir knäpp av ljudet. Idag är det som tur var bättre och han har varit en glaskit hela dagen lång vilket känns underbart och behövligt då jag fortfarande inte mår bra själv. Som tur är har jag ju min fina Daniel som får ställa upp lite extra vid dessa tillfällen. En fråga man snabbt ställer sig i dessa hysteriska/trötta ögonblick är Hur i hela friden överlever ensamstående föräldrar?? Detta är för mig ett stort mysterium! Idag fick Harry iaf gå loss i babygymmet för att trötta ut sig lite då han är rätt dålig att sova på dagarna. Man märker att han börjar hänga med i olika rörelser för varje dag som går och nya små minspel dyker upp ett efter ett :) Just nu är Daniel på fotbollsmatch och jag har Harry sovandes bredvid mig i sin babysitter som står här på köksbordet. I dessa tillfällen vill man hinna med allt dvs städa, diska, tvätta, duscha, äta, sova, shoppa, pyssla, slappa men jag valde att blogga denna gång för att uppdatera er alla hur livet här hemma rullar på.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...