2010-11-10

Jaaaaaaaaaaaaa!

Nu i helgen åkte jag och Daniel iväg på en liten semestertripp för oss själva uppe på Södra Berget i Sundsvall. Hotellpaketet med Spa fick jag av Daniel i födelsedagspresent och helgen blev verkligen hur mysig som helst!!

Vi började dagen med att ta bilen upp till toppen där vi passade på att kolla in utsikten och försöka känna igen alla små färggranna prickar till hus nedanför.

Daniel hade överraskande nog även plockat med sig sin finkavaj som han satte på sig, vilket fick mig att dregla lite extra

Lyckligt nog hade vi tur med vädret då det var klart och gav bra utsikt. Tyvärr var det svinkallt och riktigt blåsigt vilket gjorde att man helst höll sig inomhus ( i alla fall jag )

Men även jag ville känna mig lite extra fin så jag kläde också upp mig lite och gjorde mig redo för en romantiskt middag med 3 rätters i den tjusiga restaurangen.

Innan middagen hanns det med en massa badande och bastande i hotellts spa där dom hade en riktigt häftig utomhuspool som vi strandade i tills vi blev russin på både fingrar och tår.

Middagen var riktigt god och här får ni ett smakprov på efterrätten som bestod av en smördegspaj med mangosmak

Under middagen pratade vi om allt mellan himmel och jord medan vi passade på att mysa i varandras sällskap tills restaurangen stängde.

Där efter ville karln min bums ut i blåsvädret IGEN för att kolla på utsikten, vilket jag efter mycket tjat gick med på. Väl ute i stormen med alla små små lampor från staden och med en vacker stjärnklar himmel ovanför oss så hände det....
Daniel gick ner på knä ( nervös som han var ) och friade till mig.

Vi har fram tills nu inte sagt något till någon och ni som läser detta blir dom första.
Vi antar att våra kära familjer och vänner blir smått överraskade utav detta men vi ville passa på att busa till det lite ;) Vi vet ju att dom flesta vi känner följer min blogg och tyckte därför detta blev på ett passande sätt. Ifall ni undrar vad jag svarade så blev det självklart jaaaaa!

Så sen i lördags kan jag meddela att jag känner mig som världens lyckligaste då min underbara Daniel ÄNTLIGEN slog tag i saken och frågade :) Och frågar vi Daniel så är han mkt lättad över att det äntligen är gjort och att svaret blev Ja.

Så det är med stor glädje och kärlek vi härmed meddelar att vi nu är
FÖRLOVADE!

5 kommentarer:

Anonym sa...

EVIG LYCKA till er BÅDA!!!! =) /Genet

Ch & Johanna sa...

& fran NY sager vi GRATTIS!

Emil sa...

Sjukt kung hörrni!!!!
Grattis till er båda!!!!!!!

Natalie sa...

Tusen tack för garattishälsningarna, ni ska bara veta vad det värmer! Livet känns helt fantastiskt just nu och både jag och Daniel njuter till fullo utav stunden som nyförlovad.

Vi hoppas att du johanna och CH har det trevligt i staterna, vilket vi iofs redan antar att ni har. Det är bara att shoppa på järnet nu när dollarn är så himla låg. Sen måste ni ju hälsa på the naked cowboy vid times square oxå :) Ha det bäst och njut till max!! Kram kram från oss båda

Anonym sa...

ÅH! STORT GRATTIS!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...