2010-07-31

Turist - Javisst!!

I början av denna vecka drog Jag, Daniel, Kristina och Oskar iväg på en liten roadtripp till Sthlm för att spendera lite pengar på stan, få en grym adrenalinchock på Grönan, trängas i folkhavet på Allsång på Skansen, Ta en guidad båttur ut i Stockholms skärgård och skramla vuxenpoäng samt äta sjukt goda SVENSKA köttbullar samt höra på en superskön gammgubbe till guide, Ha släktträff ute på Värmdö, Stalka Idol Agnes eller om det kanske var tvärtom? Trängas i hotellets sjukt lilla hiss. Se Daniel råna godisburken i hotellobbyn varje morgon, dag och kväll. Äta sliskiga räkor på Kista köpcentrum. Få reda på att gubben som uppfann båtupphängningsmaskinen är en riktigt trevlig kille. Se alldeles för många galet fina bilar rulla förbi. Gått alldeles för många steg per dag. Paja Lustiga huset, Bli nekad att köpa glass på Grönan. Se Mando Diao LIVE. Dricka mumsiga drinkar. Se Daniel shoppa loss på butiken Red Devil. Ha stureplans galna festljud som nattmusik. Knycka karameller från en städvagn. Hoppa studsmatta mm.....

Vi hade galet tur med vädret och kan summera resan som superlyckad. Stockholm blir bara mysigare och mysigare för varje gång man hälsar på och hotellet vi hade bokat kändes klockrent med tanke på läge och stil. Har redan planerat in att vi måste boka in en sthlms-tripp på nästa semester då det får bli fler dagar i storschtaaaan som vi förälskat oss i ännu en nivå






















4 kommentarer:

Nelle sa...

Men åh så mysigt!! Stockholm i all ära!

Natalie sa...

Men jag vet det var supermysigt. Jag o Daniel har även bestämt nu att du MÅSTE flytta ner dit så vi kan komma och hälsa på och bo hos dig soon

Anonym sa...

Gud vilken snygg blå/vit tunika du har på dig. Vart kommer den ifrån?

Natalie sa...

Men tackar! Tunikan kommer ifrån min senaste thailandsresa där jag köpte den i en lite gatushop i Au Nang för 30 kr. Ett riktigt bra inköp inser jag nu i efterhand då jag fått mkt smicker pga den :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...