2010-07-11

Extreme Home makeover!

Har sen i fredags haft Daniels päron på besök då det spacklas, målas och hamras för fullt här hemma för att slå igen dörrhål och renovera lägenheten en anings aning :) Tack och lov har allt gått enligt planerna och kommer förhoppningsvis hinna bli färdigt med allt innan hela gänget åker hem i nästa vecka då Daniels semester börjar.

Det ska bli så förbaskat skönt att få ordning på hushållet då vi sen i vintras haft lite smått av en möbelkaos här hemma. Jag måste erkänna att leva i en stökig miljö får mig att må dåligt i själen och därav en utav anledningarna att man hoppade utav glädje den dagen man flyttade hemifrån. Var i veckan tillsammans med jobbarkollegorna Liv, Sofie och Amanda hemma hos A för att besöka hennes första lägenhet, se fotboll och äta en massa onyttigheter ;) Lägenheten var hur fin som helst och man kunde verkligen se hur Amandas sköna personlighet smittat av sig på resten utav inredningen :) Själv minns jag så himla väl den dagen man lämnade boet för min underbara 1:a på teg som jag ibland kan sakna eftersom den har så himla många härliga minnen i sig. Sen var det även rätt så enkelt att bo ensam då man slapp kompromissa om vilken färg, stil och möbler som skulle inhandlas till lyan haha :) Skulle iofs aldrig byta tillbaka även om att bo själv hade sin speciella charm.

Här ser vi vårt bästa möbelfynd hittills dvs vår säng som vi shoppade på Mio för 2 år sedan :)


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...