2009-10-04

Dags för tårtmånad!

Då var vi inne i oktober, vilket betyder att vi gått in i den så kallade tårtmånaden på både gott och ont. Anledningen till detta är att 90 % av folket man känner fyller år i denna månad, vilket resulterar i att man trycker i sig mycket tårta som i början är jättemumsigt, men som efter några gånger för mkt inte smakar lika gott, hör och häpna.

Idag är mina planer att vara uppe sent och nattsudda då jag är ledig 2 dagar på raken, ahhhhh. Lovely säger jag bara :) Ska sova ut ordentligt imorn för att sen träna, dra en svänga på stan och bara göra sånt som faller mig i smaken. Tänkte därför passa på berätta om helgen som blev riktigt lyckad. Fredagen var väl ifs rätt lugn då jag bara höll mig hemma, medan Daniel och co hade grabbkväll med bastu och biljard. Somnade kl 23 och vaknade inte ens av att Daniel kom hem och kröp ner bredvid mig, vilket är mkt ovanligt?? Måste ha hamnat i en ordentlig djupsömn och kände mig oerhört pigg på lördagsmorgonen, vill jag lova :) Peppad till tusen sprang jag in i köket och la fram frysta räkor och kräftor som mamma och pappa fiskade upp i somras. Mmm...har länge gått här hemma och längtat att få lägga dom på en rostad fralla med goröra till. Nu kan man ju tycka att det är lite väl sent att ha kräftskiva i oktober månad,men inte jag inte :) Detta var något som även Rebban, Jacob och Jessika höll med om då, dom joinade kalaset på kvällen. Blev en kräftskiva/födelsedagsfest som blev precis lika trevlig som jag hade hoppats på. Paket, vin, vänner, kräftor och partyhattar är helt klart något i min stil och som får mig på topphumör :) Tyvärr skulle jessika upp och spela match och jacob iväg på scarre, så det blev endast jag och Rebban som siktade in oss på Rex där vi såg till att dansa loss för oss alla fyra. Nedan ser ni lite bilder från kalaset...


Spana in rimmet alltså. Mkt bra pysslat jessi, och jag kan meddela att även innehållet uppskattades på hög nivå, då det var en supersnygg tröja från Carlings som jag dreglat efter den senaste tiden. Så puss på er jacob, jessi och Rebb för den perfekta presenten.


Världens bästa persika med tummen upp att det var grönt att sätta igång kvällen kräftskiva. TOT TOT!!


Weeeiiiii kräftskiva...... :)
Jag och rebb i ett klassiskt partykort! Dvs den 348:e bilden i samlingen skulle jag tippa på :D

Hur som helst fortsatte kvällen i samma trevliga anda och mötte även upp Daniel med fotbollslag som hade avslutningfest, passande nog :) Detta ledde till ännu mera dans och jag kan säga som så att det var en mkt trött Natalie och Daniel som sen vandrade hem och sov ut ordentligt dagen efter.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...