2010-10-21

Ännu en inneboende

När jag fyllde år fick jag i present utav farmor och farfar deras gamla fina keramikuggla som jag blev jätteglad över. Ugglan har så länge som jag kan minnas alltid stått i deras bokhylla i vardagsrummet. Jag har även svaga minnen att den en gång i tiden hade på sig en liten liten studentmössa... men jag kanske minns fel. Hur som haver har jag gjort lite research på Ugglan och där fick jag bla veta att den är tillverkad utav en kvinnlig konstnär med namn Mari Simmulson som ursprungligen kommer från St Petersburg. Ugglan tillverkades mellan åren 1966-1969 på Uppsala - Ekeby kremikverkstad och finns inte i så många exemplar vilket verkligen gillas.

En annan som blev himla glad över min nya present var vår första auktionsuggla Toka. Så efter att ha varit helt ensam sen i somras så fick han nu äntligen en efterlängtat kompis att stå och glo med. Vår nya uggla som fick namnet Lång Lars verkar trivas kanonbra i vårat vardagsrumsfönster och dom är så förbaskat söta ihop. Man skulle iofs allt bra gärna vilja veta vad dom hittar på för bus så fort vi lämnar lägenheten egentligen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...