2012-03-21

Glass i stora lass


En grym sak med att vi snart ska flytta är att vi äntligen får tillgång till världens bästa bil nämligen GLASSBILEN! Jag blev därför så klart tvungen att gå in på Hemglass hemsida för att kolla in tidtabell och hållplatser i Ersmark där jag blev mäkta nöjd med resultatet då den stannar vid grannhuset :) Oj oj oj vad det ska inhandlas Trollerimix, Sundborn bägare, Sandwich mm. Illa illa är det dock att min favoglass Duffy inte längre finns kvar i sortimentet buuhuu. Några andra glassar man minns var ju Rockisar vilket var pinnglassar som man även fick med leksaker till. Det kunde vara suddgummin, pennfodral och nyckelringar så som den på bilden som jag hittade på en loppis. Man kunde iaf samla på dom olika figurerna som representerade varsin glass där den lila Rockisen med elgitarr var den coolaste och som man alltid ville få men aldrig fick tag på så klart. Ja kunde därför inte motstå köpa den när jag snubblade över den i en fyndlåda för 5 kr.

Nu har jag iaf även lagt in glassbilens schema i mobilen så nu finns det inga ursäkter att missa den då mobben kommer plinga till 30 min innan den anländer på Jungfruvägen. 

3 kommentarer:

Ida sa...

Ja visst e d gott me glass! :) det plingar fortfarande när glassbilen kommer,fast på öbacka :( måste ta o uppdatera den! Kram

Natalie sa...

Ja då är det verkligen dags att byta adress så mobilen plingar rätt :) Åhh jag längtar så mkt tills vi får anlända till era kvarter inom kort. Många kramar till er alla 3

Anonym sa...

Ååååå duffy!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...