2012-02-21

Dagens Harry

En ny dag har anlänt efter en natt med Harrykaos. Suck! Har typ knappt sovit 2 timmar så idag är man sliten som en äkta småbarnsförälder bör vara. Nää inte kul alls och något vi måste försöka få bukt på. Till att börja med är det nog dags att försöka avvänja Harry med nattmatningen som bara trappats upp på senare tid då han brukar somna runt 22 tiden efter 220ml ersättningen men vaknar sen ungefär runt kl 00.02, 00.05 och 00.08. Harry som tidigare skött sig rätt på bra på just denna front har helt enkelt fått nå fuffens för sig och vaknar stup i kvarten av olika orsaker men som alla innefattar grin och svårigheter att komma till ro igen. Har suttit nu på fm och googlat runt lite om olika sätt att försöka tämja nattmatning och diverse sovrutiner. ( Herregud vad skulle jag ta mig till utan räddaren i nöden dvs google ) Ett trick verkar vara "vattenvarianten" där man byter ut välling/ersättning mot bara vatten som bebisen egentligen inte vill ha och kommer på så sätt inse att det är vettigare att sova än att surpla i sig tråkigt vatten om natten. Detta verkar enligt många faktiskt funka efter bara 2-3 nätters användande och något jag funderar på att testa. Viktigt är dock att mata Harry ordenligt innan det är dags för nattning ( vilket jag ifs redan tycker att jag gör ) Aja det är värt ett försök iaf så får vi se om mammahjärtat klara av att höra hans gråt/skrik efter mat. Har ni andra tips på hur man kan lösa det här med nattmatningen får ni mer än gärna tipsa på.

En annan sak som irriterar mig är att när man själv är så trött att man knappt orkar titta så ligger Harry där i sängen bredvid och tittar upp på en med världens största smile och pigga busiga ögon som om natten varit hur lugn och rogivande som helst.
Ungar alltså :)

4 kommentarer:

Syrran sa...

Ååååh vad jag längtar efter lillharry!!! :(

Rebecca Jansson sa...

Typisk utvecklingsfas när dom kommer över 6 månaders strecket. Inte alls konstigt, så det är bara att bita ihop och försöka sova på dagen så mycket du kan. Sedan mata mata mata mata med massor av mat. Nu växer dom så det knakar! Ger ni honom välling på kvällen? Brukar mätta mer än ersättning :)Stor kram

Natalie sa...

Vi längtar efter dig med buuhuu :(( Jag bara måste måste försöka hinan ner o hälsa på dig innan du återvänder norrut. Harry skickar en massa blöta pussar och kramar och hoppas ni får ses om inte allt för länge heller.

Natalie sa...

Till Rebban. Vad snällt av dig vännen att komma med råd :) Ja det är väl som du säger bara att bita ihop men Harry har faktiskt bättrat sig sen sist jag skrev då han nu sovit 10-12 timmar i sträck senaste nätterna. Han kanske tog åt sig av all kritik hehe. Jag och H måste iaf hälsa på er snart då vi längtar att få se er STOR KRAM PÅ DIG VÄNNEN! Du är bäst!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...