2010-06-11

Studentens lyckliga dag!

Igår tog lillebrorsan studenten och blev därmed även den sista i barnaskaran att ha avverkat skoltiden ( iaf för den här gången hehe ) Så med solgudarna på studenternas sida blev det en toppendag trots att både bror och jag legat superförkylda in i det sista. Jag vaknade själv på morgonen med ett stort leende på läpparna då jag verkligen minns hur glad och speciell denna dag i livet var. Sen blev jag såklart också helt sjuk av avund då jag insåg att Challe skulle få vara med om detta ögonblick heeeela dagen lång och jag skulle endast få stå på sidan om titta på :( Detta dög iofs väldigt bra, då man fick uppleva denna känsla genom alla studenters glada miner, sång och glädjerop vilket gjorde en helt varm inombords av ren lycka :) Vi som grattade lillgrabben under dagen var hela familjen + Daniel, Evelina och Morfar. Tyvärr kunde inte Farmor, Farfar och Mormor medverka på plats men som tur var finns det bildbevis att han faktiskt tog studenten att titta på :)


Mor och dotter i ivrig väntan att få träffa en alldeles färsk arbetslös spoling

Huvudpersonen himself och helt överlycklig!

Stolt storasyster med en mkt glad lillebrorsa
En dag som denna är det faktiskt helt omöjligt att dölja sin lycka :)

Im the king of the world!!!!! Iaf så känns det när man står där på traktorflaket med studentmössan på sig

Här ringer det äntligen ut för sista gången

Söta söta mams och papps :)

Söta söta bror min :)

Jag och Nelles fina fina ros som hon gav till brorsan som tyvärr sen försvann i allt tumult uppe på traktorflaket

Hemma i Sävar vankades det senare supermumsig studentmiddag som sent ska glömmas vill jag lova. Grymt jobbat mamma och pappa då middagen ägde.

Stolta föräldrar som grattar sitt fjärde och sista stundentbarn
och avslutar på så sätt ett stort kapitel.
Dagens bästa studentbild som självklart pappa inte kunde hålla fingrarna borta ifrån att photoshoppa till lite hehe

Jadu.... det var 9 år sen sist då det var ombytta roller på denna bildoch jag var den med studentmössan på sig :)
Challe läser Nelles bortförklaringsbrev varför hon inte kunde finnas på plats och gratta honom personligen då det faktiskt finns ett liv efter skolan då man ist för plugg måste jobba :)

Peppad till tusen med humöret på topp
Lakan med slogans på dvs en riktig studentklassiker
Challe checkar in sin studentskylt och försöker koppla att han faktiskt varit så liten en gång i tiden att han rymdes i en liten balja
Helt enkelt en dag att minnas och måste verkligen säga att Challe gjort ett riktigt bra jobb som kämpat sig igenom 3 tuffa år i Inter Class där alla lektioner äger rum på engelska. Helt galet om man tänker efter och något som du lilleman är ensam om att ha gjort trots 3 syskon. Så nu mamma och pappa efter totalt 23 år med något barn i skolbänken kan man i princip säga att ni slutade upp med 1 handelsman, 1 samhällsvetare, 1 ledare och en engelska lärare hehe :) Bra jobbat. Vad sägs om kaffebröd och pension nästa för er del eller ;)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...