2013-10-01

Tröttast




Sen Vegas anlände har tiden formligen sprungit iväg och imorgon är han redan 2 veckor gammal vilket känns galet. Första tiden som tvåbarnsmamma rullar dock på väldigt bra och Vegas sköter sig galant. Han sover, äter, sover och äter samt bajsar. Så dom få korta stunder då han faktiskt håller ögonen öppna gäller det att passa på att bara njuta och titta vilken otroligt skön liten kille vi fått. Och på kvällarna när Harry somnat så glömmer både jag och Daniel bort ibland att vi faktiskt har en till liten grabb till hos oss nuförtiden då han knappt gör några väsen av sig alls. Är sjukt tacksam för detta då vi fått en mjukstart hela familjen samt att jag kan amma Vegas och att hans mage som verkar vara mer tålig än hur Harry hade det som skrek och var allmänt ledsen den första tiden, stackarn. Men trots detta är man som på sin vakt hela tiden med tanke på hur Harrys mage var och är därför extra noga med att rapa och massera så han ska fortsätta slippa magont  ( Och vi slippa panikskrik och en ledsen liten bebis ) och luftbubblor som klämmer. Ammar gör jag med ca 3-4 timmars intervaller ( lite oftare på kvällskvisten ibland ) och ammar endast 1 gång nattetid runt kl 3-4 tiden. Så dagsschemat och rytmen börjar infinna sig både hos oss som familj men även för Vegas tror jag.  Sen har det bildats två canp här hemma vilket jag antar är vanligt då man är blir fler i familjen. Det blir som på automatik att Daniel sköter Harry och jag Vegas samt att vi delat upp oss i två sovrum under nätterna. Jag och Vegas har sviten med dubbelsäng medan Daniel till en början sover inne hos Harry för slippa störas utav nattamning då han ska upp och jobba samt ge Harry lite extra trygghet. En plan som funkar än så länge och ger oss nyblivna tvåbarns föräldrar lite extra sömn även om det är trist att inte sova tillsammans som man är van. På dagarna är Harry för tillfället på dagis heltid vilket vi får passa på att njuta utav då jag och lilla V kan ta dagen i vår egen takt och Harry busa av sig. Fasar lite över då det bara blir 15 timmar i veckan som gäller för Harrys del då jag hoppas kunna stimulera och orka med en då växande och livligare Vegas samt en busig och trotsig Harry dagarna lång. Det är verkligen ett fulltidsjobb att vara mamma och tröttheten får man helt enkelt försöka ignorera tills man blir pensionär haha. Skulle dock aldrig byta bort det hela och både jag och Daniel är så otroligt glada och stolta över den lilla familj vi skapat och nu tar hand om. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är roligt att få en liten inblick i nyligen bliven 2 barnsfamilj! Skulle du kunna skriva lite om din förlossning med Vegas?

Natalie sa...

Kul att du gillar min blogg och absolut kommer min förlossningsberättelse med Vegas inom kort.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...