2013-09-20

Låt oss presentera VEGAS!







Världens sötaste nygräddade lilla bulle som äntligen lämnat den trygga vrån i mammas mage.
Tada.... Ja äntligen var han här!! Vår efterlängtade lillebror som enligt Rebbans gissning som blev rätt kom han ut till oss kl 06:05 på onsdagsmorgonen den 18 September. Det hela gick väldigt snabbt då jag vaknade av en stark värk och att det började sippra vatten runt 3 tiden på natten. Som tur var befanns sig min mamma och pappa redan hos oss eftersom jag hade haft lite förvärkar på kvällen innan vilket fick oss att ana lite förvarning om vad som väntade oss. Så med barnvakt för Harry på plats åkte vi på stört då värkarna drog igång med 3 st på 10 min direkt. Väl framme blev det lustgas och onda värkar med världens bästa Daniel vid min sida som den bästa supporten man kan tänka sig. Ingen återvända nu inte! Det gick sen mycket snabbt och bebisen hjärtljud försämrades plus att det gjorde sjukt mkt ondare än sist med Harry. Så inne i lustgasdimman med ett stort läkarteam på plats blev det krystvärkar som inte gick att hålla tillbaka utan på 2-3 tryck var grabben våran ute och det där magiska ögonblicket man så otroligt länge gått och längtat efter befann sig äntligen i rummet. Ahhhh... ingen mer hemsk smärta och en frisk pojke som lades på mitt bröst medan pappan klippte navelsträngen och pustade ut. Det är sjukt vad en kropp kan klara av alltså och att denna fina lilla gosse hela tiden befunnit sig där inne i magen. Nu är vi hemma igen efter 1 natt på BB där alla läkarundersökningar gått bra. Harry som också länge länge gått och väntat på att en liten lillebror ska anlända är verkligen hur gullig som helst mot han vilket är så sjukt rörande att se. Tänk nu har vi två små härliga guldklimpar att ta vara på och bråkas med i resten av våra liv haha. Känner mig oerhört lyckligt lottat då jag fick precis som jag hade hoppats på nämligen en Harrykopia fast med mörkt hår och redig kalufs. 

Så gott folk och världen låt oss presentera mitt och Daniels senaste underverk nämligen lillebror Vegas

2 kommentarer:

Petra sa...

Grattis till eran söta Vegas!

Anonym sa...

Stort grattis till er! Och kul att höra att allt gick bra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...