2013-04-18

Otur


I tisdags kväll just innan Harry skulle lägga sig så var det dansshow här hemma på köksgolvet medan jag fick agera jury. Och på något knepigt sätt lyckades Harry sittandes på golvet dra av en piruett där inte kroppen han hänga med som planerat vilket slutade med ett plattfall med hakan i golvet. PANG! Först såg jag inte vad som hade hänt och om han hade gjort illa sig ordentligt men gapskrik blev det på hög nivå och när jag sen tittade på min tröja efter att ha försökt trösta Harry i famnen var den full med blod. Lillstackarn hade ju som sagt lyckats ta emot sig med hakan där ett rätt djup 2 cm stort jack slagits upp. Så för att vara på den säkra sidan åkte vi in till VCT där Harry fick en köplapp och blev sen limmad och plåstrad. Tack och lov gick det hela bra så nu återstår det bara att se hur pass bra jacket läkt efter vi tagit bort plåstren. Skönt att han slapp sy iaf då det ger större ärr än vad detta kommer bli.  

Men som sagt nu till något roligare då jag och Daniel drar på ultraljud inom kort. Den stora frågan är väl bara den om man ska ta sig en titt nu när man har chansen eller vänta tills bebben är ute???
To be continued....

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...